Saturday, September 1, 2007

Sambal tumbuk..

31 ogos 2007

Hah..hari ni actually aku dah plan nak siapkan paper work utk conference coz sabtu aku nak pi UM to meet my lecturer and edit paper tu..tapiiii..bangun lambat (ceh..mcm le aku pi nyambut merdeka kat dataran...i tot nak tgk perararakan merdeka kat TV..tapi...dah abih dahh..hahahaa.. I made a simple breakfast..sup mee siput (lupa snap gambar)..caranya?..rendam mee siput dlm air..tumis bawang and ikan bilis..bubuh air dan
masukkan mee siput..biar mendidih sampai
mee lembut..then..ngapp!
Then aku ters masak lunch..simple menu:
1.ikan tongkol goreng
2.sayur sawi masak air
3.sambal tumbuk
4.kentang dan ikan bilis berkicap..
Sambal tumbuk t resepinya dpt dari kawan forum kat internet. Bahan-bahannya lada hijau, ikan bilis, bawang besar, bawang putih, belacan. Goreng semua bahan secara berasingan dan tumbuk...fuh,,sedap...aku leka tumbuk benda2
tuh sambil merasa-rasa and dapurku berasapp!!..
Laa..aku lupa..yg aku panaskan minyak utk
goreng ikan..opss...hahhaa..sib baik tak jadi apa.
..then lepas dah ok baru aku goreng ikan...nyum..
Lepas siap masak ak kemas rumah.....vakum bilik, living area, dapur dan mop segala lantai...
then lepas tu mandi and kul 2 lebih makan.3 kali tambah nasik dek penangan sambal tumbuk..and lepas tu ZZZZzzzzzzzzzz...




No comments: