Thursday, September 13, 2007

Hari pertama Ramadhan





Today 1st day puasa..

mlm tadi sembahyang terawikh...ehm...kat rumah je..
then sahur dkt2 pukul 5..masak simple je...pedal goreng kunyit, kacang buncis dan ikan sepat masin goreng..

Pagi-pagi gi keje hjan yg amat lebat..sejukk..and endingnya aku terlewat masuk opis..uhuhu..
today biasa je..cuma kerap beremail dgn kwn aku..opis lain.

dia ckp:Nyah!!disebabkan iklan ko kan..ramai giller org order kuih kat aku..
Then aku: Habis tuh.ko tak reti2 kasik mak kuih free??
dia: hehhehehe..

ptg sikit..aku rasa tak sedap badanbila telan liur sakit sgt kat tekak...sah aku nak demam...uhuhu..
then balik keje singgah bazar ramadhan. ehm..konon2 nak cepat takmo pi semua gerai..cepat2 beli nasi ayam, tahu sumbat, nasi campur, bubur lambuk..tapi aku pompuan normal..nak gak tuh tgk gerai lain..hhahaha..alamak..ada nasi ambeng la...RM3.50 and besar bungkusannya..bngkus daun plak tuh..argghh..nyesal...nak beli jugak malu coz tangan dah penuh...malu bkn sebab apa..org lom ramai, baru 5 lebih..so penjual2 tuh bila aku lalu semua concentrate tgk aku..ehm.maluuu lerr...nak hantar barang ke kereta malas nak patah balik...and aku nampak bubur lambuk makcik ni lagi ngancam la dr yg aku dah beli...alaaaaa...
so berangan je la aku...terus pi kereta..drive balik.esok aku mesti beli nasi ambeng tuh!!!.uuhuhhu..pi klinik...takde org...aku lepak and porum..time buka..dlm pinggan aku dah ada ubat..antibiotik katanya..uhhhuu...2 biji lepas buka..2 biji lepas sahur..bila buka tadi cam tak caya je...laaa...ni je aku beli..makan--makan...then mkn ubat..solat maghrib...
then isyak...then terawih...and aku demam..uuuu

No comments: