Thursday, September 20, 2007

Hari ke - 8 Ramadhan

Banyaknya perkara berlaku dalam minggu ni..
Dengan aku demam dan batuk teruk..etc..tapi hari ni Alhamdulilah..beransur kurang batuk aku..
Semalam teruk betul aku rasa dan kemuncaknya mlm tadi..aku rasa tekak ni mcm dah bengkak dan perit..aku tak boleh tidur..dr siang ke mlm tekak ni rasa teruk sgt, batuk dah lebih dr bunyi meriam.dan aku terpaksa buka puasa dlm pukul 10 pagi coz tak tahan..tekak ku macam dicucuk2..dgn rasa gatal lagi...aku pun minum air suam dan pulun gula-gula hacks, fisherman..sepanjang hari mcm tu...so agaknya teka aku cedera coz asyik pulun gula fisheman yg rasanya mcm tajam gitu..
Aku berazam utk cepat2 ganti puasa dlm bulan syawal nanti..so dr mlm tadi aku duk telan ubat batuk..sampai le pagi ni..and aku tak puasa lagi le jawabnya..coz aku betul2 mkn ubat batu ikut time..aku taknak tekak aku jadik makin teruk..and aku sakit kepala coz batuk tak sudah2..

Pagi tadi lepas sahur aku telan ubat batuk lagi..and endingnya..aku drive pi keje dlm keadaan sungguh mengantuk..sampai kucubit2 pipiku...rasa menyesal..then aku TERTIDUR KAT TRAFFIC LIGHT..urgh.ngeri...sib baik ku tak lepas brek..kalau tak sure keretaku berjalan sendiri..bila ingat2 balik ngeri..yg tragic nya..bila aku tersedar..lampu hijau..aku terus tekan minyak..tapi kenapa ereta dr laluan bertentangan melintas??..dan aku hampir2 langgar satu kancil (driver pompuan)..and we ended stuck kat tengah2 traffic light..aku hon dan blink2 lampu sebab geram...and aku jugak yg reverse utk bagi dia laluan coz lampu dah tukar kuning..aku grrrr..simpang tu dah le simpang besarr...api kat situ mmg selalu org suka langgar lampu..dah merah pun still jln and pecut...
Alhamdulillah tak jadi apa2 kat aku..

Tengahari.. i went ti the nearest shopping complex...nak beli KFC utk lunch..and i went there with saripah..Kfc ni dlm shopping complex..sampai je dkt Kfc..ehhhh...aku ternampak manusia g kukenali...alamak..Dr Zaidi and d gang tgh borak2 dkt dgn farmasi which is just opposite dgn KFC..hiks...alamak..camna nih..malu le pulak..dah le KFC ni jenis takde dinding..open gitu..takkan nak selamba je beli KFC ..derang nampak malu le..and aku ckp kat saripah. " eh..awak je lah pi beli."..aku dah bagi dia duit siap2 dlm kereta since dah niat nak belanja dia.. aku nakpusing balik and suddenly Dr zaidi panggil aku..hisss....nyampahnya..
dia tanya: Catz..buat apa?
aku: tersengih2..errr....jln2..
dia: ehm..camana..naik pangkat..etc..bla..bla...
aku: (aik kat sini pon nak gosip pasal berita terhangat??)..err..Ok...Alhamdulllah...dpt..bla..bla..
Dia: saya tak dpt...
aku: ye ke??
dia: betul..tak dpt sebab..bla..blaa..
dalam pada uh mata ku jeling2 saripah yg tgh duk beli KFC..aku cepat2 nak angkat kaki...
sib baik aku dpt lari sebaik saja kulihat saripah menjinjing 2 beg kfc..hehheh..
and kami mkn kat opis dlm cubicle aku..hheheheh

and minggu ni aku start jadi student kembali..buat master in electromagnetic (XXXXX Engineering)..
Today i bought Nasi ayam utk mkn buka puasa...

No comments: