Saturday, September 8, 2007

Tempat makan


7/09/07

Hari ni Jumaat..
mcm biasa..malam I went for shopping at Tesco...erk...nak puasa dah kan....so beli barang dapur (barang basah dan barang kering)..barang kering ni utk persediaan sahur lah..sotong kering, suhun, kentang, ikan masin , bawang etc. Bahan basah utk masak wekend ni .udang galah, ikan tongkol, ikan selar kuning, pedal ayam, salad, sayur etc...and spent alomost RM130.00..hah??
biasalahkan..bila balik cek2..eh..kurma ajmal pun dibeli rupanya ..and for 600gm it costs RM11.90..hahha..bayaknya rupanya beli..benda tak dlm list pun beli..hehehhe
Then after that pi makan..ehm..no choice coz hujan, malas nak pi tempat lain,so terpaksa mkn kat medan selera tesco..
actualy the place is a bit OK lah..go big skrin TV..then ada bazar..jual barang2 dari China, Thailand dan peniaga melayu pun ramai..sebelah je dgn tempat makan..
cuma gerai2 kn situ mostly dah mcm di run oleh org Indonesia..ni mesti jual lesen ni...(aku agak je)..coz last week i was here as well..then bila duduk tunggu order at one of the stall, terkedik2 sorang pompuan dtg :

pompuan tu: Mau order apa? (with loghat Indon )
aku: kerabu mangga
Pompuan tu: kerabu mangga tak ada.
aku: tak pelah..

Aku bergerak ke gerai sebelah..nama kedai "Sup Utara"
tapi samalah, yg amik order pun Indon and aku nampak dia jugak yg prepare food kat dapur..erk... then kedai tu aku dah pangkah coz tak sedappp!!!

so mlm ni aku pilih kedai yg kompem melayu. Gerai kat sini ni kadang2 ada yg tutup..so..since dah takde choice..pi lah kat satu gerai ni..Memang melayu lah..
Nama Kedai " Nasi Ayam"..tapi since it was late already, dah habis nasi ayam. So order nasi goreng ayam. Aku order air fresh oren..but so sad..baru minum separuh, ada lalat terbang and pup!! masuk dlm cawan aku and it trapped dlm buih air fresh oren aku...haaaaaaa....geramnya!!
Tapi dah tentulah tak leh dpt ganti coz the lalat still hidup..karang dituduh plak aku saja tangkap lalat buh dlm tuh naya jek....so after eat the nasi goreng ayam (not bad..kira sedap la)...balik rumah le..susun-susun barang soping..laaa..banyaknya barang...

No comments: