Monday, September 17, 2007

Ramadhan 3 dan 4 (sabtu&ahad)

Ramadhan 3 (sabtu)


Aku demam teruk...dr malam lagi badan ku amat panas..makan ubat..tapi pukul 2.30pg suhu badan panas sgt..my doc ask me to take ubat again..so i swallowed 2 antibiotics and 2 ubat demam..erk..pahitnyaaa..erkk..
then tido..rasa mcm dah ok..pukul 5 bagun sahur. Lepas kemas dapur sikit aku tidur balik....and bangun subuh dkt2 pukul 7...erk...then kul 8 lebih kelapa sakittt sgt...aku tergolek doks..terlepek je le atas katil, tapi tetap puasa...batuk2 and tekak sakit and bila batuk, aduhh kepala ku rasa cam bergegar and berdenyut-denyut. Ingatkan nak hantar kereta pi service, tak larat and org lain terpaksa hantar keretaku ke bengkel. So i just stay at home, tidur.sedar-sedar dah dekat pukul 1, ala...aku terlepas banyak cooking programme kat channel Travel & Living (cenel 11). Then rasa badan panass balik..then call my personel doc and the doc ask me to take ubat...ah? batal le posa..takpelah...karang melarat karang...so mkn kurma, air suam dan kurma.Tekak rasa gatal sgt, batuk ...aduh..bergegar rasa otak.Then aku tgk drama and local cooking programme..hai, banyaknya program buat kuih raya..
And ptg ni aku dpt bil service kereta ku..arh...aku lagi nak demam..dekat RM500..iskkkkkkk..duits..duitss...mana ko duitss....?
Ptg aku masak le jugak..since lauk&sayur dah ada dlm peti ais...masak sotong kering sambal, ikan goreng, ikan lemak kuning dan sayur kobis...
ulpss...masa makan baru aku teringat..eh ayam percik semalam??..Laa..2 ketul basi je macm tu...lupa nak buh dlm peti ais...wo..ni melampau ni...and aku terpaksa lah buang..sayangnya...lepas buka mkn ubat lagi..azabb..
Mlm terlepek je tgk TV...tertengok citer Rashid Sibir (Tajuk: Selimut Putih)..cerita pasal anak derhaka kat mak...shooting kat kg sebelah kg aku..and i saw my uncle jadi extra dlm citer tu..maklumle..umah pakcikku sebelah je dgn lokasi shooting drama..then aku tidur...ZZzzzzz..


Ramadhan 4

Aku bangun pukul 5..panaskan lauk dan nasi mlm tadi and makan.Lepas sahur aku tidur n bangun subuh dlm 6.30 pg.Then tidur sampai kul 10 pg. Mandi-mandi, siap kuar pi kedai komputer hantar PC rosak.sib bai, ahad mcm ni technician ada. Then balik sampai rumah aku muntah-muntah and asyik berulang ke toilet. Masalah perut..eiskk..azabb...aku jadik lembik.Makan ubat then baring je.Dgn batuk, masalah perut, sakit kepala...erkk...
Tengahari my doc belikan aku KFC and aku mkn kentang putar (mashed potatoes)..ehm..nyaman tekak aku rasa..then tgk2 ada langsat 4 kilo..aku mkn le sket. and ada air 100plus utk ganti air yg dah hilang akibat berulang ke toilet.
Sambil tu tgk Melodi an rancangan Jalan-jalan Cari Makan..wah..besntyaa..ni aku sukerr ni...then lepas tgk berita, sembahyang, makan ubat lagi dan tidur.
Then Tgk TV..
Pt2..masak sayur lemak tahu kering+suhun+cendawan hitam+kincam dan goreng ikan sepat masin. Sedap...
Lepas buka aku solat and tgk TV..cerita 'Janji Diana'..Heheheheh..
lepas tuh tgk Gol& Gincu and lepas tu tgk Fnal Destination 3 kat HBO (11 mlm-12.30)..best...then Zzzzzzz

No comments: