Tuesday, September 25, 2007

Makan-makan Ramadhan

Bila sebut je bulan puasa..wah..ramai je kan yg terbayang..'uh..hotel mana nak pi buffet Ramadhan ni?'..kan...betui dak??..Di surat khabar,laman web tertera senarai buffet Ramadhan di hotel-hotel,,restoren ternama dan lain-lain. Harga??..urhhhghh..ada kalanya di luar jangkauan pemikiranku,,,RM149.90..utk berbuka puasa...menunya??..tentulah pelbagai, dr juadah melayu ceruk mana tah sampai le western, kombinasi pelbagai jenis makanan..
yg pastinya..sebut je dah terliur. Dulu aku suka jugak pi...and now...aku dah tak pegi..even last week...i was invited to buffet Ramadhan...ada majlis...tapi aku malas..satunya..aku tak rasa benda ni penting (aku dah puas mkn kot)..aku insaf bila fkirkan Ramadhan ni bulan utk bersederhana,
bukan pesta makan...and fikirkan kena solat dlm tergopoh gapah
then pasti tak berapa selesa..and bila aku baca laman web PPIM, the said that most of the hotel besar2ni..takde sijil halal.so tu satu lagi benda yg aku concern. Bukan tak boleh pegi, cuma hati-hati lah yer...ni menu buka puasa beberapa hari ni..

No comments: