Friday, September 14, 2007

Hari kedua Ramadhan


Aku demam teruk hari ni...erk..tapi gagahkan juga masak sahur. Takde lah masak apa pun, nasi goreng versi campak-campak. Malam tadi aku masak nasi sikit, cukup2 untuk buat nasi goreng, then aku dah siapkan bawang , cili dan bilisnya.dah potong. So pagi2 tadi bangun tinggal tumbuk je.. buk.!.buk.!.buk.!.buk.!buk.!...chessssss...ssssss....kreng..krong..
kreng..kronggg!!..pup..!pup!!..pup!!.
pling..tak sampai 15 minit siap nasik goreng ni...sambil tu aku masak airbuat nescafe susu dan buh kurma dlm pinggan..ngap!ngap!ngap!..
5.30 dah siap..so aku cuci pinggan kuali semua then sambung tido kejap..as aku demam, o mkn lagi 2 bijik antibiotik..dan minum air masak 2 gelas..

Kat opis, pagi2 bos aku bagi buah kurma..eh..dia balik dr mekah..seingat aku mana dia ada pegi umrah as he was very bz travell to langkawi and kuantan for important meeting...
my fren said: Nyahh..ko ingat kurma ni ada jual kat Mekah je?..
aku: oh..ok..hhehehe..(apa mimpi bos ni??)..
Pagi ni aku dah menggigil gila plus aircond opis ku kan dah mcm peti ais aku rasa. aku pakai jaket and selendang mayang, balut2 badan..and suddenly, demam ku makin teruk..actally the doctor was offer me for MC..but i dont want coz got something important to do in ofis..
Kring..!kring!kring!

aku: hello...
friend: hello..i ..sobss..sobs...
pity her..she got problem with husband and ask my opinion..should i ask for cerai?..i can't stand anymore.. (ni dah kali keberapa tah she ask my opinion bout this matter)
aku: erk...ask la...hehhehe..(aku nih mengong..jgn tanya aku menda gini..huhuhu)...
then said..think carefully and fix the problem, if u had try everything and it doesn't work, wut else u can do my dear?..But to soon to give up...bla..bla..bla...try dulu..gie time..
friend : thanks...bla..bla..pot..pet..pot..pet..
my conclusion is:

1. u dont have to change (berdegil..u aje yg betul..ego)..and u will suffer for entire life
2. u change (be considerate and redha) and may be there will be happiness will appear
3.get out from the current situation(divorce)..
so..choose lah..life is too short to be wasted (eh..betoi ke ayat aku??)

opss..that is only my personal view..

then ..chek e-mail...got e-mail from my friends..erk..they forumed in e-mail...
tajuk: bengang ngn hubby tak bagi balik kg nak buka puasa ngn mak

and they keep sending and i keep receiving the e-mails..i'm just reading...some of the e-mails said:

A: bengang aku..camni aku nak mintak cerai...bla,,..bla..dah le raya umah dia je..bengang..asyik2 balik Kl..dah le umah mak dia KL..sekangkang kera dr opis ni..ak ni mak aku kat JB nun..etc..

B: aku pun...dah elok2 aku nak balik..dia kata nak ajak buka umah mak dia pulak..hantu!!

C: aku best..mak aku duk ngn aku..hahahhaha..

aku just baca..and delete..woo...pagi puasa nih banyak tol org gaduh la...hujan2 plak tu...sukati le nyahhh..

tengahari aku tidur 2 jam kat sofa opis...tak sedor diri tol...(aku demam okeyy)..


then ptg balik singgah bazar ramadhan..my aimed was beli nasik ambeng..tapiiiiii..Grrrrr..makcik nasi ambeng tuh takde...uwaaa.........aku beli le lagik nasi ayam,nasi campur, murtabak, ayam percik, bubur lambuk..hiks..
and makan kurma lagi..ubat lagi...mlm ni tah larat ke tak nak terawih..kepala berat...aku still demam..badan aku panas..

No comments: