Friday, December 21, 2007

Long journey...tired..eh..esok raya!


Huh..tired?..yes...
i was attend 2 days course at Sheraton Subang...it should be fun..but..huwa..it was so tiring..
sebab apa? kena bangun awal-awal pagi...5.30 a.m ..after subuh terus drive ke stesen komuter (it takes about 1 hour).. i parked they and wait for comuter train from Bangi- KL central- subang Jaya...and then amik cab ke sheraton...jauh kan...?ye lah tu.memang jauh..penat giler.and sampai rumah pulak pukul 8 .30 mlm..gilos..
kenapa aku tak drive je ke sana yg maybe take about 1 jam 30 minit? Coz i hate drive in KL or KL area.why? coz takut sesat....malasss...huwaaa.....bunyik cam bangang jek aku nih,.tapi takpelah.aku suka...hahha..aku punya suka la.haaaa..penat?..padan muka ku...

Huh..1st day..i was late..commuter train stucked..huh....then organiser siap call aku.." Catz..where are you..they looking for u at sheraton"....
me : Give me another 20 minutes...(aku duk tgh carik cab kat commuter station subang jaya..near to carefour subang Jaya..

Sampai je kat sheraton..aku terkejar ke bilik training..meeting room...hem..organiser tunggu aku kat depan pintu..sengih2 dari jauh...maklum le..course ni mahal....masuk je...ehm?...adelah dalam 10 org..but expected lah..akhir tahun kan....and guess what?...haaaaaaa.... aku kenal lecturer yg mengajar nih....huwa....supervisor aku kat Universiti XXX.ha..haa..ha.....dia cam terkejut tgk aku...
lunch time banyak gilla food..and yummy.but definately i cant eat all..tapi banyak gila jenisnya..desert je more than 20 jenis...huwa.....
Esoknya cam gitu gak le..aku dtg awal..lecturer yg ngajar dtg lambat pulak.....salah tempat..
Dr Saad XXXX..Tapi serious...during class..aku ngantuk giler..cam nak tumbang dah...and habis dah gula-gula aku telan..tapi mengantuk..sampai aku ke bilik air cuci muka...rupanya bukan aku sorang..derang pun mengantuk....And at the end of the course we exchanged name card...sedih pulak..and there was a participant from Kedah/Kulim who joined me to KL central coz has to catch flight from KLIA to penang..flight pukul 8 mlm..so masa dalam train ke KL central..dia beriya2 melihat keluar tingkap and asking me question like tourist...ahaa..logik le..dia tak biasa KL.aku kalau pi kedah nu pun sure aku banyak tanya...ni pun 1st time dia ke KL central kan....so aku teruskan perjalanan ke Bangi..while dia amik ERL ke KLIA di KL central....bye friend..dan aku sampai rumah hampir malam..terus sinsing lengan masak rendang..ESOK RAYA!..sayu je tgk org bertakbir kat TV...Allahuakbar..

No comments: