Monday, December 17, 2007

Nice friend..nice food..happy?


Kalau dah pi Melaka..tak sahlah kalau tak pi makan ikan bakar..kan..
Actually, takde rasa sgt nak pi mkn ikan bakar, tapi dah kwn me insist nak bawak (tapi aku sebenarnya mmg teringin nak makan..hahahha).thanks kak Ina...so..ikut je lah..she said she want to fetch me at hotel..kupikir2..kesian dia...balik keje lagi, nak urus anak, suami..both of them are lecturer at university XXXX...
so ptg2 tuh aku drive around Melaka town, terpusing2 sesat tah hapa2...then pi shoping sket kat kedai kain Astana Moda yg baru bukak kat area..eh...apa tah...lupa..beli tudung utk pakai masa dinner (aku bwk baju tapi takde tudung yg sesuai utk dipakai)

Then aku drive ke rumah dia di Duyong..hahha..aku sesat tah hapa2..kwn aku punya instruction pun tak betul..so she asked her hubby to guide me tru phone..baru le jumpa rumah dia..
Sampai je umah Kak Na..hubby dia dah tunggu aku depan umah..soalan pertama dia " Banyak shopping?"..me: "takdelah..takde beli apa pun..." ..(hhahaha)

Then diarang jemput me masuk rumah dan dihidang dgn murtabak dan air teh O...sedap....
Lepas solat maghrib kitarang bertolak ke Ikan Bakar..kat muara sg Duyong.naik kancil derang..kete aku tinggal..derang takmo bwk Waja derang coz takut susah nak park...aku pernah pi sini sekali..lama dah dulu..
tempat ni famous gak .s'porean suka mkn dan beli sea food fresh kat sini...sini ikan lebih fresh dr di Umbai..if pi wekend mmg susah nak cari car park space..sib le pi hari selasa..ok le...and dlm Don't kill your sister ok..! Be nice..!

kereta..anak2 dia (dua org..sorg 4 years..sorang 11 bulan kot)..derang duk perang2..kami datin2 duk belakang..and dlm kete..anak kecik dia gigit tangan aku..huwaaa....jari aku semua dia geget....hiks...geget-geget manja gitu..yg pasti..dia takmo lepaskan tangan aku..huwaaa..
so sampai jek..hubby dia suh kami pilih apa nak mkn...so..wut we ordered? let the photo tell..
Orang Melaka mkn ikan bakar dgn nasi lemak..tapi aku order nasi putih..
Kawan ku dgn suami dan anak-anaknya...yg sorg ni mcm berangan nak jadik ultraman taro..hiks...

Oh otak-otak..sedapnyaaa...terliur lagik haku nih...


CONCLUSION: NICE FRIENDS + NICE FOOD = HAPPY! YEY!

2 comments:

Anonymous said...

adeii... mmg terliur tgk gambo2 ni. terpaksa lah selongkar dapur carik apa yg bleh dimakan... rosak program diet.

CATZ said...

hehhe..jom le diet jom..jom...