Friday, December 26, 2008

Ikan Pari bakar..from catz's kitchen

I was in the mood of cooking on Christmas..
melekat atas katil kemalasan pun iye jugak...nak mengemas..dah kemas rumah dah on weekend as i will be away till Monday....
lantai dah mop..periuk kuali dah cuci...tangga dah sapu...
sesambil menonton TV..cooking program which almost all konsepnya hidangan christmas..
ye lah..hidangan raya derang la...
talked to my fren over the YM...she asked me..masak apa?
hooo..pari bakar...sotong berkuah dan mix vege..plus ikan kembong goreng..
dia ckp..gahnya lunch aku...hoo..taklah..ini style masak champs2x (campak dan campak)..berdasarkan bahan yg wujud di dapur...
dia suh aku letak kat blog..aku ckp..of course..aku dah tekde modal nak blogging ni...aku ckp gambar adaaaa...and she was like....suprised ke apatah...
"ko masuk dapur bawak kamera?"
aku ckp..iyer..memang la....kamera aku adalah benda terpenting selain hp dan lappy ni..selain kuali,sudip,periuk,mangkuk,blender..kamera juga aku consider sbg alatan dapur..kehkehkeh..
kalau boleh aku nak pasang kamera CCTV ke apa tah..supaya senang..tapi sebab dapur aku biasa je...bukan mcm dapur2 rancangan masak dlm TV..so tak payahlah kan...lagipun benda yg aku masak pun benda biasa-biasa je....bukannya ala....jamie oliver ke... Nigella ke..atau chef in black yg sexy tu.etc...yg bila tunjuk wahh..gorjesnyaaa..dan rasa nak makan semua.
oklah...
tadi..catz buat hidangan yg aku consider sihatlah kan..
Pari bakar....no oil ya!!!

Bahan pun biasa2 je...campurkan bawang putih, merah,halia..tumbuk..gaul bahan tumbuk dgn cili kering, belacan, garam, jus limau, kicap manis sikit dan sos tiram..gaul rata..secukup rasa....
bubuh dlm aluminium foil....bungkus....ops...supaya ia menjadi hidangan yg balance..catz bubuh bendi..dan tahu..oke...bungkus rapat...buh atas grill pan itu....


ok..dah siap..

pari bakar..yummilicous



sotong berkuah hitam

mix vege goreng belacan...

Lepas lunch tertidur...krouihhh...kruihhh...
so menjawablah kan..kenapa azam 2008 aku tak tercapai....
azamnya ??

nak kurus!..

No comments: