Thursday, August 30, 2007

Cempedak

27/8/07

Pagi ni aku nak balik dah..tapi tak jadik coz lecturer aku tak jadik jumpa...aku dah kemas-kemas barang dan booth keretaku penuh dgn cempedak!Mak aku suruh bawak punyalah banyak..and cempedak ni isi kuning..woo...makan gitu je tak payah goreng pun sedap...balik kg ni aku puas gak la makan cempedak goreng .. ehm. cedapnya. Rangup makan panas-panas (sila bayang kan yer..kuikiui) ..mak duk tunjuk pokok cempedak..dekat je dgn tempat park kete aku, tapi aku tak perasan gitu..rupanya lebat yang amat. Aku tgk cempedak tuh semua berbungkus, kalau yang rendah mak aku bleh inspect le tgk busuk ke..dah masak ke..yang tinggi-tinggi pun berbungkus, camna lah gamaknya abah aku bungkus..and aku tgk2 macam kenal je baju yag wat bungkus cempedak tuh..eh?? Tu bukan baju aku ke tuh..baju buruk..dah lama lah...huhuuh.
Mak kata dah puas bagi jiran-jiran dan sedara mara. Aku cakap kalau le rumah aku ni tepi main road / jln besar mau aku berniaga cempedak goreng..plus kuih karipap ke..tempe goreng ke..hire sorang Indon tolong mak aku jaga gerai..
Aku sanggup keluar modal bina small stall..
aku dah cadang-cadang nak bagi nama gerai..erk..kena lah unik kan...
"GERAI CEMPEDAK MELETOPSS VOUGE D VAST"...hahha..boleh gitu...tapi kupikir2..nak hire indon..isk..takyah la..kang digodanya bapak aku karang..kuikuikui...takyah le..bior le mak aku rilek-rilek je kat rumah..cempedak tuh bagi sedekah kat orang dapatle pahala..

No comments: