Friday, August 24, 2007

Shopping



Today, i went to tesco..i have a very long shopping list (which does not exist actually..hahha)
Actually the list was in my mind.. ehm wut to buy?..wut should not?
Once i enter tesco, i saw many people in front of the exit area..the were writing something..oh..it's a form ...application form for Club card or Tesco card..the staf said " from.bla..bla..we wil not receive Bonus Link Card anymore.please use Club Card aka Tesco card. Free registration and u wil get the card immediately..oh..ok..aku pon dudk le kat meja..isis borang bagai..the dpt kad terus masuk dlm..

Ok..in my mind:
beras
minyak masak
salad
air mineral
bawang putih
bawang merah
udang
bawang besar
cecair cuci pinggan
sabun


but suddenly..
bila time nak bayar..erks..macam2 plak dalam troly aku..woh..ni apa benda nih,,

1. minyak seri murni - 2 botol
2.sabun
3.beras jasmin
4. buah kiwi
5.kacang goreng
6.sabun cuci pinggan
7.sabun mandi
8.snack
9.biskut tawar cap pinpong
10.kentang
11.megi
12.beras cap rambutan
13.Tisu (6 kotak)
14.pencuci muka
15. pancake(one step....bubuh air..campak atas kuali)
16.coklat rice
17.badam flake
18.baking powder
19.soda bikarbonat
20.coklat powder
21.Nata decoco laici
22.etc...
Baru aku perasan..banyak nya benda yang tak berkenaan dah aku beli..bila aku sampai rumah, bukak plastik lagik lah aku heran..eh..ni apa hal Mi Mi pun ada dlm plastik aku ni..jajan yg ada gambo kucing main gitar tu...megi etc..pan cake la..padahal aku ada byk stok tepung yg aku bleh olah jadik lempeng mahupun jemput2..ngehheheeeee...tah hapa2...

No comments: