Wednesday, August 29, 2007

Tomyam dan Janji Diana

26/08/07


Hari ni lepas tolong2 mak aku mengemas pinggan dan periuk kenduri mlm tadi, aku dan mak pi bandar.Shopinggg!!! Aku nak belikan mak, abah dan adik2 baju raya.

10.00 pg
1st we went to Primamoda..tah napa aku nak shopping kat situ.. kami dah rambang mata..orang ramai giller..kat situ dlm 2 jam and we bought 5 helai kain utk buat baju..baju abah dan adik lom dapat lagi..Then pi carefour yg terletak bersebelahan..aku beli barang dapur utk mak..buah etc..hen we had lunch kat situ..we had tomyam campur, nasi paprik, telur dadar hangus and nasi putih. Then lepas tu kami ke town centre, pegi kedai kain Bintang..wahhhh.sini kain lagi lawa2..and akhirnya kami borong 4 pasang kain lagi...hahha..mak aku dah rambang mata..and we conclude that kain kedai bintang lagi lawa2 and cheaper from primamoda...kat sana mahal tapi kain tak lawa.tapi kami terpedaya gak ngn pujuk rayu sales girl..tu yg terbeli 5 helai tu..

so ..sampai rumah dkt pukul 4..wow..lamanya kami shopping..!
Balik sampai rumah tu kami jolok2 rambutan kat rumah..ehm..nyum-nyum..




8.00 mlm
rumah takde electricity lagi!!! So we decided eating out..
we went there by 2 cars..my sister and her husband satu kereta..aku and parents and adik lelaki naik kete aku..and aku tension..laaa..aku tak dapat tgk citer Janji Diana..ni drama Ucop Celam ...ever week aku tgk...nyammpahh je...tak dapek aku tgk!!
Yang klakar aku tau kedai mana nak pi mkn, cuma lupa nama..so aku tersalah kedai byk kali sampai kena pusing balik..adik ipar aku yg folow belakang bengang kot..ahhaha..aku cakap 'Seri bayu'..rupanya 'Warung MB'..aku ingat rupa kedai tapi lupa nama.then setelah beberapa kai berhenti..sampai le kedai..abah nak mkn tomyam..and kami order ikan siakap 3 rasa, kerabu sotong, tomyam, sup ekor, telur dadar, nasi putih, kangkung belacan,sambal belacan,..wah..kedai ni memang sedap..kerabu sotong tak sempat nak amik gambo..dah kena ngap..kebetulan sampai sana dah dkt pukul 9 dek kerana terpusing2..so abih berita TV3..ada cerita apatah kat TV3..aku nak tgk TV2..tapi camana ek..takkan nak soh tukor cenel..malu...aku just ckp2 ngn adik aku..
aku: eh..malu tak ek..nak soh derang tuko cenel. Aku nak tgk
TV 2...Janji Diana
adik aku: elehehhe....citer janji Diana...sambil cebik2..
tetiba:
Mak: dik..bleh tukar Tv 2.nak tgk Janji Diana.... (sambil buat isyarat tgn tunjuk 2)
wooo...!! Mak aku pun peminat drama ni..
mak aku selamba jek..ekkekek.Yahoo...dpt aku tgk citer tu..sib
baik mak aku sound selamba je..
aku ngn adik aku gelak2..hahah..laser mak aku..and waiter tu cepat2 tuko cenel...yuhuuu..
so kami lepak situ samai dkt2 pukul 10... abah ku call jiran tanya rumah dah elektrik belum..jiran kata dah ada..legaaa..so kami pun balik le...urppp...Alhamdulilah..kenyanggg..





No comments: