Wednesday, October 24, 2007

Dari putrajaya ke Universiti Malaya


Hari ni..pagi2 aku dah masuk opis. pukul 9 aku nak bertolak pi UM..ada appoinment dgn lecturer aku...supervisor aku lah...so ding dong ding dong..aku ckp kat bos.." saya nak pi UM..".
Bos said ok..so aku drive ke UM..bdah nak sampai tol, lecturer sms." jumpa kul 2, i nak pi klinik"..aku said..ok.. then alamak...camna nak u turn nih?..ada simpang ke kiri ke cyber jaya, putrajaya..ehm..ok...aku terus masuk kiri..hala ke Putrajaya..hihihi..dlm 5 minit aku dah sampai putrajaya...mana nak pi nih..aku round2 pi Parcel komplek2 kerajaan tu..saja round2..then aku pi area masjid dkt selera putra tuh..ramai jugek orang ujan2 renyai ni..banyak pelancong yang beriya2 posing depan masjid..depan seri perdana..ihihihi..bersungguh2 posing..kejap dgn payung..kejap letak payung..hihihi..aku duk perati je dari dalam kereta..biasalah, pelancong kan..aku kalau gi melancong pun gitu, mcm nak rak posing..hahahah.then aku snap few photos..dah buring, aku masuk kete balik..ujan..nampak depan masjid tuh banyak khemah, gamaknya kat sini kot venue jamuan raya..aku nampak ada banner Jamuan Raya, 27 Oktober..


Then kawan aku call..ajak makan kat kedai mamak kat bdr baru bangi.eh..ok le..so aku terus ke BBB..ehm..tgh duk parking kete..nampak Cat Farish and wife dia..mkn kat sebelah meja kawan aku..depa duk perati aku beriya memaking kereta depan meja dia..hhehehe...maklumle..kete aku ni kete spot...hehhe..rim je yg spot..kuikukiukui..
Then order teh ais dan roti bawang. Kawan aku order nescafe ais dan roti cheese..tu sebab kawan aku panggel kedai tuh 'cheese'..so kami2 paham le..kedai mamak tu..aku pun dr dulu if mkn area tuh..mmg makan situ walau kat area tuh ada 4 kedai mamak yg besar...kedai ni roti canainya besar dan murah plus crispy and takberminyak..and teh aisnya..puhhhh...biasa aku mmg minum 2 gelas...hehhehe...mableshhh..

Then lepas minum and makan, aku pi soping complex terdekat..cari henpon, coz henpon aku dah rosak...huhuuh..kedai2 baru bukak..dlm 1.2 jam..akhirnya dapat henpon baru..yuhuhu...
then aku bertolak ke UM..on the way singgah kat shell before sg besi (dulu projet)..beli roti..hahha..aku dah lapor...then drive terus ke UM..awal pulak..sampai kat gate UM (KL gate)..aku drive slow. Sorang pak guard tgh duk berckp dgn wakie talkie...dia tak tahan kete aku..tiba2..jeng2..dia nak tahan satu motor tuh..dinaiki oleh 2 org mamat...dia buat isyarat tangan tahan motor tu ( aku rasa dia dpt nfo dr guard lain kot..tu yg ckp kat walkie talkie kan..)..then.motor tuh bila dah delkat kat Pak guard..iba 2 pecut.sket lagi langar guard u...bengang je Pak guard tuh...aku dlm kete nak giggle2 kikikiki..sian gak Pak guard tuh...budak naik motor tu cam student..tapi tak taw le...kot org luar.tah curti motor ke..apa ke kan..tiba2 je pecut,.then aku terus masuk..awal lagi..singgah cafe ni..minum milo..then tepat pukul 2 pibilik lecturer kat fakultoi engineering...diskas2...aku bagi dr wan kuih raya...and we talk bout next seminar/conference nak attend..
1.Melaka - 4-6 dec (paper ku dah siap..hehhe)
2.Athens..
3. madinah
4.jordan
5.Itali...
huhuuhuh
balik je..hujan along the highway PLUS.laparr.singah Mc D sg besi..dkt hotel MINT tuh..drive tru.coz hujan.hihihi
aku order kenang goreng dgn mc Flurry oreo..and dasat tak dasat, aku drive kete sambil menyudu Mc Flurry oreo ke mulut..and mkn kentang goreng.hhehheh..kebulur tull..aku drive tak le laju pun ..70km/hour je...enjoy my Oreo Mc Flurry.yummy...
sampai opis dkt pukul 4 ptg..

No comments: