Thursday, October 25, 2007

Putrajaya lagi...





hari ni kena attend meeting kat putrajaya,,,kat kementerian kesihatan Malaysia (KKM)..PARCEL E..
Nasib le senang parking..itupun dah nak ketepi jalan nu ha..and sib le blok yg aku nak pi tuh takde le jauh sgt..jalan dalam 5 minit gituh..dah sampai ..bagi IC utk dpt pass..wah..tak sangka.kakitangan kerajaan yg duk kat kaunter zaman ni berhemah dan lemah lembut gitu..
ehm..meeting with people with different agencies..most of them are medical doctor (ENT), pakar dari universiti, SIRIM, Org kemenyerian kesihatan, org kementerian sains, technical people (including me)...Aku dtg jetak ramia yg dah sampai..hemm..kena tunggu pulak..and the chairman said " since we are stil waiting several impotant people, wut if u have minum pagi first..aku brkenalan dgn org keliling aku sat..andsebelah aku..pakar bunyi/acoustic..sebelah plak doctor dr hospital putrajaya (pakar ENT)...and i also say hi to my old fren at KKM..and a fren (indian lady) which i met in international EMF conference last few months.

Aku nak makan..tapi..isk.kenyang lagi.aku dah makan mee pg tadi..and tgk pun tak rasa nak makan..karipap..kuih manis...and nasi goreng yang veryyyy oily lah..isk..aku minum jek.terpaksa lah pura2 minum..kehehhehe..and masa minum i just say few word dgn org lain yg kat situ..mostly my fren di KKM tuh...

then 9.30 baru start (oit.kata start kul 9??).

Chairman said: Ok...Good morning all..we are here for a very important job..which will effect our country..we have to discuss matter that very important to our country...we have time to 1pm to get desicion and lunch is provided"

(hahaha..n le bestnya meeting kat opis kerajaan ni...ada makan minum..ada lunch lagi)..

and masa ni dah semua duduk..and sat opposite to 3 doctor (pakar ENT)..and they still happy eating with full plate of nasi goreng, kuih2..wow..?..that is not suppose how doktor eat kots??
1st agenda is presentation from KKM on subject matter..amd this 3 doktor kdg2 nyampuk and still makan with full mouth...aku keep wonder .." are they doctor or wut??"....
then dalam pukul 10.45..dah capai desicion..hihihih..i just gave a very litte opinion.hihihi..tak kisah le.janji aku bagi input kan..
terkujat aku..alaaa..belum pukul 11 dah siap?..coz the things yg kami diskas very obvious lah..danger gitu...hehe..and the chairman said: "Now i can see this comittee is very efisyen.."

Baguslah..aku tak sabar nak balik...and nak balik derang pelawa minum lagi especially my fren indian lady tuh..terpaksa le minum lagi...then ters angkat kaki balik...
hhee.aku pi merayap2 lagi kat area putrajaya...

i keep wonder kompleks kat sini besar.komplek pentadbiran kerajaan, tapi parking amatlah susah..hingga kena par tepi2 jalan besar..mcm tak masuk akal je...bila kat komplek keraajaan tuh.nampak banyak parking bawah tanah..(bwh bangunan)..tapi ditulis " HANYA UNTUK KAKITANGAN KEMTERIAN ETC..ETC..DAN PEGAWAI BERKENAAN SAHAJA"..huh..is it?...abih kami pengunjung kena take risk parking tah kat mana2..parking jauh2..hiskkk"

crispy popia..aku mkn dlm kete..habis seketul.












kereta kena parking kat tepi jalan besar.macam tak logik je..

No comments: