Monday, October 8, 2007

Kerepek..jom borong!


Marilah mari...borong kerepek...!!

Yesterday, i went to banting town.... borong kerepek...
kalau sebut Banting..kwn2 aku akan ckp."eh..sana banyak org jual kerepek kan....byk pusat kerepek."
aku: yeke?
hahhaha..aku tak tau le...tapi ni le 1st time aku nak pi beli kerepek kat banting ni..dulu banyak tempat jual kerepek ni.start this year peniaga kerepek dihimpunkan di satu tempat..dkt dgn bus stand
and taxi stand...tempat parking banyak,luas,selesa..
Meriah..dr dlm kete lagi aku dah standby camera..hahaha..saja nak merakamkan suasana meriah di pusat kerepek Banting..
sini kira one stop centre for kuih raya lah...bukan setakat kuih dan kerepek,ada juga jual kacang-kacang, biskut raya,jeruk2 gula2 etc..pendek kata macam2 ada...banyak gile gerainya..rambang le mata... spineyes.gif
so aku round dari hujung ke hujung....ada yg mahal, ada yg murah..ada benda2 yg sama tapi dijual dgn harga berbeza..mcm beza seringit, lima posen...and aku dapati gerai hujung tu agak murah compared to other kedai...and pakcik tu bagi aku banyak diskaun...yahuu!!
macam-macam aku beli..kerepek, batang buruk,gula2,kacang2,biskut. beli sikit2 jek...coz aku duk pikir, mak aku dah tentu buat kerepek best2 kat kg...and my mom's rempeyek is da best in the world.....WORLD gituh!!

and semua org yg dtg sini, berjln dgn senget bahu ke kereta...borong!!! gelakgolek.gif

so aku sempat merakamkan beberapa gambar ...

No comments: