Monday, October 22, 2007

Beraya rumah ayong

Kakak aku dan sikin tgh sibuk berlakon (aku suruh..ahahha)

Raya ke -4 aku berhari raya kat rumah kakak sulong. Aku bawak mak dan abah sekali...



kakak aku masak nasi dan lauk...sambal belacan pun ada..then ada kuih dan macam-macam kerepek..
Sampai je tgk rumah kakak aku dah lain. Dah direnovate gitu....
Ni gambar makanan yang kakak aku dan anak sedara aku si sikin masak..

Masa tengah makan emak dan kakak aku duk kepoh2
pasal rempah merah,
apabenda le aku ingat..rupanya abah tak makan kalau rempah adabi..dia makan if kita masak guna rempah merah (beli kat kedai jual bahan2 berian)..tapi bila abah dah ke depan..kami duk ngemas kan..aku tanya..n rempah merah ke?? kakak aku said...taklah..rempah adabi..mak aku gelak cam nak golek2..patut le abah mkn selera je..dia ingat rempah merah..cehhh..hahahaha

No comments: