Friday, April 17, 2009

Praangggggggg!! meletopp!!

Malam semalam, aku tidur kat apartment ...
saja nak berkemas, mcm biasa..seminggu sekali aku dtg vacum, mop, tukar fresh flower semua..
then habis tu...tgk TV..sambil mkn kacang..tgk berita.
Tiba-tibaa...........
prangggggggg!!!!
eh...eh..gelap oke...lampu kat dining area dgn kat hall semua padam. Tapi TV dgn aircond ok je pulak ON..
aku jalan ke meja makan..tgk...aaaaaaaaaaaaaaaa.....
mentol lampu atas meja mkn MELETOP bersepai atas lantai...
eh?..kenapa ek?
aku pi kan main switch . ON kan semula suis..ok je..
so aku sapu kaca-kaca mentol yg bersepai..vacum..sebab takut mana tau ada yg halus2..bahaya kalau kena kaki.

sebelum

selepas..

bersepai..

yang aku hairan ialah..actually ni kali kedua berlaku tiba2 semua lampu padam, suis utama terpelantik..(sesuai ke word ni..?)..dan mlm tadi 1st time lah mentol meletop..
sebab apa ek??ek?? ek?..aku muskil ni?
overload????????????
mmg aku sesekali dtg, aku akan ON semua lampu...semua aircond, kipas semua...saja. Nak tidur aku OFF le..adakah disebabkan aku ON semua..so berlaku overload lantas menyebabkan mentol meletop? Logik ke???
ke lampu aku sebenarnya yg problem?
cadangan aku ialah aku nak replace lampu ni dgn yg lain..eh..selesai ke masalah aku? or sebenarnya wiring yg problem??
how???
aku fening..
misteri pulak rasanya.

5 comments:

Wahidah said...

ne namanya misteri nusantara..ne kt umah mn ni sis..kat serdang ke...isk3..bahaya meletup2 ne..

CAHAYA said...

tak misteri la. overpowered la tu. kadang2 kat rumah Cahaya pun terjadi camtu. Tapi xde plak sampai pecah. Huhu.

attyfir said...

ekekeke..nak kata overload..mungkin..
atau mungkin..heheheheehe..
issh..catz..baik hang JANGAN TEGUR

AB said...

wah lamppuuuuuuuuuuuu cantik gile :D even dah meletop huhu

Unknown said...

kalo saye la terus meremang..superstitious mind toll...huuuuu