Friday, February 8, 2008

Akrobatik show

Aku ke The summit tengahari tadi, konon-konon nak pi tgk movie. Tapi Ya ampunnnn..ramainya umat manusia..3 baris beratur nak beli tix..dan tak gerak-gerak..pweiii..
Malas le..tapi lh kerana kat sini parking kena bayar, takkan aku nak blah je gituh..apa ek nak buek ni nak kill the the time ni..minimum parking RM2.00..rugi kalau tak buat apa-apa dan balik saja. So aku masuk supermarket dan beli beberapa item dan food utk adik lelaki aku yg nak asrama Aad nih.beli biskut etc kat dia..sesambil tu skodeng pinggan, mangkuk, senduk le kan.biasalah mek ni kan...pastu akiu gi balik kat cinema, perghhh..dok gerak lagik..still cam keretapi..batalkan je lah hasrat ni..So lepas ronda2 jap..takde apa menarik pun..org ramai sgt. Aku pi bayo parking kat machine and amik kete drive ke BP mall..hem..kejap je sampai dah..
Sebenarnya nak pi tgk balik cadar etc yg smlm aku dah skodeng tuh..sale wehhh...80%, 70% Akemi etc..terbeliak-beliak mata aku weh...lawa-lawa weh..dekat sejam lebih gak aku duk round2 kat area bed sheet, bantal segala tuh...ayohhh..lawa-lawa..tapi mencik je..bila aku duk berkenan coraksaiz takde plak..yg byk saiz single jek..dan King...sales asst tu asyik ckp,"takpelah..amik le merah,oren , biru etc ni"..nak ku ckp kat dia.. " nyah..mak ni duk kenan kaler hijau + krim+coklat nyah...hok lain mak alergik nyahhh"..logik le mek..hari ni last day offer tuh mek...beli jgn tak beli..so takdpt le nak beli yg ada comforter sekali coz takde saiz yg aku nok..
so..beli bed sheet dan pillow case jek..bleh le dari tak beli..tapi worth lah..

So aku terpandang banner show akrobatik dr cina.ada 20 minit lagik show nak start..aku pi le kat stage..duduk-duduk..then show start..ehm..show nya very similar dgn yg aku tgk masa ku kat Beijing dulu..so aku suka.mak suka...mak ske...especialy yg leh tukor muka kejap jadik pink, jap merah, jap hitam tuh...camna ek dia buat.dia buat depan2 aku, tapi nampak cam otomatik bleh tukor kaler...cam ada remote lak..then show juggle topi, then pusing2kan pinggan pakai besi sambil buat aksi melompat bagai..Camne ek dia leh meliuk lentuk, lompat etc..bukannya kurus sgt pun..overal ok le..ehm..ok le...
Lepas tgk akrobatik show tuh, aku ronda-ronda jap..tgk ada org kerumun something aku tgk le..ooo..chinese art..apa tah nama dia..dia lukis/tulis tak guna pen/berus, guna benda 4 segi yg dicelup ke dakwat then lukis etc kat kertas tuh..lawa..lawa...ramai gak yg beli..aku tak tanya rege tapi nampak org cina tuh bayar dgn 2 keping duit RM10.00, so RM20.00 le regenya kan...
Pastu ronda-ronda jap..balik..pi umah ayong...pi Tasik Y..ronda-ronda..mlm ber blog, tapi slownya nak upload gambar..ye le kan...pakai dial up....slowzzzsss yg amatt..grrrr...

No comments: