Friday, February 22, 2008

Spaghetti with asparagus


Malam tadi, malas sgt nak masak..dah pukul 9 lebih baru perasan yg the last food pop into my mouth was seketul burger yg comel, for lunch.
Magic..mcm tak lapar...heeee....
so udah-udahnya, aku gatal gak tangan nak masak...so ku pikir2 apa benda nak masak ni..rasa nak makan pasta lagi...(oh tidak..aku kemaruk mkn spaghetti kah setelah saira kata aku masak spaghetti sedap sgt..the best she ever eat..kkkekekeke)....kembang idong aku japs..

so i open the fridge and...taraaa.... i got minch meat, asparagus, cherry tomato...
aku rebus spagetti-asingkan
rebus asparagus (celur sekejap)- asingkan.
aku buat meatball (minch meat+bwg kuning+tepung jagung+salt) -then buat bulat2, goreng dgn sedikit minyak..
Then aku tumbuk 3 ulas bawang putih yg besar..tumis2 dlm minyak yg sedikit, masukkan sos tiram dan sedikit air. Masukkan cherry tomato (belah 2), meat ball, asparagus dan akhir sekali masukkan spagetty..
so tu le hasilnya, tak semenggah betul tgk meat ball yg mcm tak berapa ball...
Tapi rasanya..sangat sedappp.. (betul..tak tipu). Asparagus tu rasa crunchy bila digeget..overall sedap gak le...(perasan japs..)

2 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

lom sedap catz...lom sedap lagi... setakat lidah Saira lom cukup... nak pendapat pakar makan.. kena panggil aku makan... buat sekali lagi... bagi kat aku makan... aku bagi lah A ker B ker C ker tapi kalau tanak aku datang makan, ko tapau pun boleh...no hal... hahahahahahhaa...

CATZ said...

hehhehe..iyolah...nanti aku pinjam lidah ko wat rasa aku nya cooking..hihiihih..ko jadik QC ek..