Monday, February 11, 2008

Otak-otak Batu Pahat


Otak-otak ni antara favourite aku le..pi mana-mana kalau nampak mesti nak beli..or kan selalu kalau kita makan kat kedai makan, sementara tungu order tu dang letak otak-otak atas meja kan..haaa...aku buleh je habih makan 10 keping tuh...hhehhe..Otak-otak yg dijual secara komersial dan famous berasal dari Johor. Maksud aku dijual di gerai-gerai makan, diedarkan secara besar-besaran. Di hypermarket pun ada, tinggal bakar je..buh atas tungku dapur gas tuh..hiks..Otak-otak Gelang Patah (Gelang Patah ni nama tempat ya di Johor) amat famous..masa aku duk bermastautin dan keje di Jb dulu, aku selalu sgt makan..(tiba-tiba teringat, a friend yg duk selalu ajak aku makan otak-otak ni..dia tau le aku ni hantu otak-otak..)...Kat mana-mana gerai makan, especially near to Lido mmg serve otak-otak ni...
Then banyak lah lagi kan brand tak-otak lain but definately from Johor also lah..Otak-otak Kempas, Otak-otak JB..and now...we have Otak-otak Batu Pahat! Bangga i...
Oh ya, kat Melaka pun kan, kat medan ikan bakar pun derang serve otak-otak ni...tak caya?
tgk sini.. aku makan sampai nak rak

Aku balik dr makan-makan dgn mak abah dan adik-adik 2 days ago...then balik tu aku singgah kedai dekat-dekat MRSM Batu Pahat..nak beli barang and suddenly i saw otak-otak Batu Pahat..sedang dibakar.!!..and aku immediately lah menghampiri dan nak beli...sesambil menunggu tu aku interview lah akak itewww...

Akak tu kata satu hari dia boleh jual 3000 otak-otak... yg dah bakar dan belum bakar..wah.good bisnes tu...dia ckp ramai yg makan ckp sedap...and betul lah kot coz ramaiii yg beli...so aku pun beli le..dan true enough..memang sedap bangett..kalau compare dgn otak-otak JB (ops..my personal viewww ok).....

Aku: kak meh lah saya amik gambor..
akak otak-otak: eh nak buat apa..malu la....u ols ni dr mana?
aku: dari KL (keheheh....perasan..pdhal dr kg sebelah je..kuikuikui)..saya amik gambar akak..promote otak-otak akak ni at internet, saya buh dlm blog saya..
akak otak-otak: apa benda alah tu?
aku: ala...promosi..kat internet...sekarang kan org jual-jual2 barang, promote2 brg kat inernet..
akak otak - otak: Oooooo..sambil sengih-sengih..

then mak ku pulak interview dia dan beramah mesra..dia ckp dia amik stok kat Parit Kuda (nama tempat,,batu pahat mmg byk parit-parit okkeyy)..


akak ni gelak malu-malu bila aku amik gambor dia dgn otak-otaknya..

Otak-otak Batu Pahat..

Sedia untuk dimakan..ngap..uuu cedapnyaaa....

So lepas ni kalau balik kg, aku definately akan cari otak-otak ni...
must eat!!

4 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

Aku ingat ni blog org lain... tak masak ker si Catz nih??? Ropanya balik kampung... raya cine lah nih... ehhhhhhhh aku pun minta sangatlah ngan otak2 ni... pun boleh makan ratus ratus punya ...sebakul sebagak... hehehhehee...

CATZ said...

yer..ku balik kampung, jadiknya periuk kuali ke tergantung saja lah...ada gak masak actually..masak air...hahhahah..
yer..otak-otak itewww tersgt lah sedapnya....meletopss...

linda said...

can ney nak dapat kan otak-otak coz

Anonymous said...

saya pun suka makan otak2 ni..terpikir lak nak niaga ni dah ada supplier ok bangat hehe