Wednesday, October 15, 2008

Milford Sound

Hampir 4 jam perjalanan dari Te Anau..(plus singgah sana sini)..lebih kurang 121 km dr Te Anau
Milford Sound is a MUST GO, MUST See ..located at Fiordland National Park..
Melalui kawasan pergunungan bersalji etc...Milford road and Homer Tunnel satu pengalaman yg menarik..terletak hampir 300 km dr Queenstown..
salah satu the wettest places in the world...
sejukkk!! dlm spring ni..snow avalanches/ salji runtuh juga mungkin berlaku..
pemandangan sgt cantik...dengan cuaca yg sgt sejuk..
Kalau na detail..boleh surf kat sini..
aku malas nak explain coz istilah nya macam2..tak reti nak explain..
antara world's top travel destination..



sekitar pemandangan dlm perjalanan....



sampai di jeti..another cruise...i likeee..!

oke..naik boat..with lunch provided on board...

basahhh!

tapi masa ni hujan turun...so tak dptlah ambil gambar yg cantik dr tingkap...bila boat lalu dikwsn yg ada waterfall yg sgt tinggi.masing2 keluar ke depan boat utk ambil gambar..sebab aku rendah, so tak dptlah nyelit di celah2 mat saleh etc yg tinggi2......berebut2 lah nak ambik gambar pemandnagan etc...akhirna yg aku dpt basah je bila boat tu saja2 rapat ke kwsn waterfall..dan kamera aku basah kuyup jugak...2-2 kamera aku basahhh!!! uwaaaa...aku lari masuk dlm balik..
aku dah takut gaklah kamera rosak....so akhirnya aku lap2 je kamera tuh dgn mafla..dan duduk dendiam sambil tgk pemandnagan..
Milford sound ni antara tarikan pelancongan menarik dlm dunia..terbentuk beribu2 tahun yg lalu..
menyusuri Milford sound dgn boat adalah pengalaman menakjubkan...melihat gunung..air terjun..etc.sgt cantik..
Thaun 2008, ia merupakan the most choice traveller destination..ada juga yg menobatkan tempat ni 8th wonders of the world...hemm...

2 comments:

Rarai said...

catz maintain cute wlupun kebshn..hiks!subhanallah...wut a great scenary...i likeee!!~~waaa

CATZ said...

hehhe...aianna..nampak menten keww..
kehkehkeh...sayangnya hujan.kalau tak lagi byk gambar cantik2 boleh rakam..