Wednesday, October 22, 2008

telur...telur...telur!!!

telur dadar with daging..

pagi telur..tengahari lunch telur...malam dinner pun telur..
telur....goreng....omelette....
entah..tekak aku now 24 jam rasa best je makan telur... (bagus jugak kan??..time ekonomi tgh goyang-goyang ni..elok jugak makan telur..murah sikit dr ayam atau ikan...sebiji dah kenyang..ops..plus nasik 3 pinggan laaa...kalau telur je..koman-koman 4 biji baru kenyang..ni kes aku laa...)...
aku tahlah...rasa telur lah makanan paling best dlm dunia..telur dadar/omelette yg suka suki aku nak letak apa..
hari tuh aku buh udang dgn daun bawang dan daun sup dan hirisan bawang dan cili hijau dan garam... ni aku tiru kat chinese restoran punya...(plus udang byk gila dlm fride..ada org bagi 5 kilo..Alhamdulilah, aku tak tau dah nak msk apa udang tuh..dah jemu..so aku pun menelorkan dia..ayat apakebenda tah)..so...3 pinggan nasik aku makan..dgn telur tu..
then esoknya jemu aku buat yg plain je..buh garam..buh bawang... hemm..still 3 pinggan gak berselera aku makan..
then esoknya lagi..aku buh bawang pulak..bawang kuning...dgn cili dan garam...oh..still 3 pinggan nasik..
esoknya..aku tukar..guna bawang merah besar...garam..cili..daun sup... ehm..cedapnya... oh..meningkat kepada 4 pinggan pula..
dan semalam..
aku buh daging pulak..mince meat+bawang+daun sup+daun bawang+garam ..fuh....ada kemajuan sikitlah instead biasa-biasa je selalu kan..(daging hancur tuh aku tumis dulu dgn bawang, sejukkan sebentar baru campur dlm bancuhan telur etc)
fuh..meletop...3 pinggan nasik....uiiii.....
malam tadi...
aku masak sardin masak lemak..sayur sawi campur cendawan DAN.....telur dadar lagii...
ehm..4 pinggan aku makan...wow..byk sungguh 'perkembangan' badan aku kalau mcm ni..
tapi..tah lah.....
dah aku suka mkn telur..nak buat mcamana kan....
ada org kata aku ngidam...ehm...bagusnya kan??..aku ngidam benda yg senang dpt dan murah.. kalau ngidam kepala rusa masak lemakcili padi hari-hari ke...kan ke susah nak carik tuh?..ladang rusa mana nak carik?..or kena masuk hutan belukar...silap2 tgh memburu kena baham rimau or tertembak kawan sendiri (ni aku tgk dlm cerita melayu pukul 4 ptg tadi..tajuknya 'cinta batu belah' ke apa tah..).
so..
hari ni aku tukar menu..
tapiii..still... TELUR.. (sebab lunch tadi dah buat tgelur dadar jugakkkk)..
so utk dinner ni..kan..
aku masak TELUR masak kicap..
hahhaa..kan lain sikit tuh..
so..agak-agaknya..berapa pinggan aku makan sat lagi??

hah??..diet?..errrr..

7 comments:

bozzobattousai said...

bozzo suka telur petak masak lemak pedas...

SYUKS said...

telur kan kaya protein.....wah bermacam macam rencah Catz letak dalam tu...nak Omelette satu boleh ??? he he

Anonymous said...

a'kum. i've linked your blog in mine. :)

CATZ said...

hi bozo..
telur petak?..apakah iteww???

CATZ said...

hi doc..
bolehhh..kan senang je tuh membuatnya...tak sampai seploh minit pongggg...hiks...

CATZ said...

hi jhaz..
thanks ye..saya pun sudah link u..

Rarai said...

wahhh i tlh membace entry ni ngn pnts n laju spt maria tunku sbri mengunyah mknn yg dia mam tiap2 epsod!hiks! ;P
its all abt eggs...4pnggn,3pinggn...omellete mmg cedapkn..bau dia tgh msk 2...aduyai terjga dr tdo taww...errrr