Monday, October 20, 2008

sky...sky..328m

Auckland merupakan satu-satunya bandar di dunia yg dibina diatas volcano yg masih aktif..the youngest dan biggest yg dipanggil Rangitooto meletus/erupted 600 thn yg lalu..
Kalau ke Auckland..byk tempat menarik yg boleh dilawati...harbour, mt eden, auckland war memorial museum...dan sky tower..a must!
dgn ketinggian 328m, salah satu tarikan di Auckland ialah Skytower yg terletak di SKYCITY..dr skytower kita boleh lihat kon-kon gunung berapi dr observation deck..boleh juga melihat salah satu landmark auckland iaitu Harbour bridge..jika cuaca baik dan cerah, kita boleh melihat sejauh 82km/51 miles..utk naik ke atas...kita akan travel 18kph, selama 40 saat.

skycity

di skycity ini terletaknya skytower..di skycity terdapat hotel , casino, bar and restaurants, giftshops etc...oleh kerana saya tinggal di hotel ini...haruslah naik skytower ni...lokasi yg sgt convininent... actually kat skycity nih byk xtvt boleh dilakukan..terjun dr ketinggin 192m dgn kelajuan 85kph...kalau berani laaa....dalam masa 14 saat.hiks...berani tak??

skytower

amik gambor sendirik guna enpon .hiks.

pandangan dr atas skytower..


di skytower, terdpt seafood buffet restaurant..actually dah terbeli pakage dgn dinner sekali, tapi tak makan pun sebab..rushing ..ada agenda lain....jalan-jalan...

The sky's the limit
...

4 comments:

@xiM said...

skytower ni macam Kl Tower la plak..ada restoran pusing pusing juga kan..

CATZ said...

hi axim..

yes...skytower ni lebih kurang mcm kl tower..bentuk dr jauh pun nampak sama..dalam dia pun ada restoren mcm kl tower...

adie-ishmael said...

suka tower tu...sejak catz di negeri orang putih ni,catz pun dah nampak lebih putih dari dulu!!

CATZ said...

hi adie...
saya pun suka tower tuh..
similar to kl tower..
hem..Putih?..hiks..hiks...