Wednesday, May 20, 2009

Tamu Muhibbah

Salah satu tempat menarik untuk di lawati ialah Tamu Muhibbah. Terletak di Bandar Miri, ia merupakan pasar di mana penduduk tempatan mendapatkan pelbagai barang keperluan.
Dari belacan, ayam hidup, sayur, buah-buahan, ikan teruk masin, sayur jeruk hinggalah barangan kraftangan ada di jual. Eh..tempe pon ada tau!




Aku pi awal pagi, so meriah jugaklah dgn org2 yg duk beli barangan kering dan basah. Hari Ahad le katakan... Ia dibuka setiap hari awal pagi hingga 5 ptg.

kesiannya aku tgk ayam ni..ayam hidup tau. Tensi je mereka bila aku duk hala-hala kamera.

Kebanyakkan peniaga berniaga dgn letak barangan atas lantai. Siap ada no petak atas lantai tu.

terubuk masin dan hasil laut..

TEMPE..nampak tak??

labu air ke?

sayur jeruk

to be continued..

9 comments:

NenekPenne said...

arlooo...
bestnya jalan2....

cikgu zainab said...

Kesian kat ayam2 tu...diikat, pastu dibungkus pulak..panas!

myself said...

pasar yang nampak bersih..harus kept it always tau..hehe

kucingorengemok said...

ooo saya suka benda mcm serabut² panjang² tu... labu kering, boleh buat gosok periuk!

CATZ said...

hi nenekpenne,
salam ....
thanks kerana singgah ke mari..
i dah add link u..
happy reading ya..

CATZ said...

cikgu..
tulah,.kesian pulak tgk ayam2 ni..hehehe

CATZ said...

myself..
ye..nampak bersih tempatnya..

CATZ said...

kucing oren,
aku pun tak tau apa benda tuh...
makanan ke??

Fyy Iman said...

miri ~