Tuesday, February 17, 2009

Makaroni goreng

Eh..u ols tgk tak citer rona roni makaroni?
catz kdg tertengok....sebab mmg nak tgk tapiii....asyikla lupa..aku bukan yg jenis duk hafal jadual program TV..so...kdg2 je tgk..atau tgk yg dah ulangan...
aku suka lah watak rona tu..menjadi betul dia bawa watak tu...kelako pun iye gak kan...
watak adik roni tuh pun kelakar....dgn sorang lagi perempuan yg keje dgn dia tuh..lupa apa nama watak tu...
eh...ending dia camana ye citer tuh?...
sapa tgk meh lah citer...
oh...saya sukaaa la lagu tema drama tu..apa tuh....bila tiba ke apa tajuknya..??

ni masak on sunday...utk sarapan. Makaroni goreng.
sajalah...sebab nak habiskan sayur , stok daging..



Bahan-bahan:

makaroni -rebus, dan toskan.
bawang putih - 3 ulas
bawang besar (kuning) - 1 labu dihiris dadu ye...
mix vege
capsicum (merah, hijau dan kuning) - veryyyyy trafic light...tapi saya suka..sebab colourful..
daging hancur (ikt suka nak letak banyak mana
cili kisar - 2 sudu (kalau nak pedas buh lah banyak)
sos pasta - 5 sudu besar

garam



Cara-cara:

tumbuk bawang putih kasar...
tumis bawnag putih hingga naik bau.
Masukkan bawang besar, kacau2..masukkan cili kering.kacau sebentar.
Masukkan sos pasta...kacau hingga mendidih..
masukkan daging, kacau hingga daging masak, masukkan semua sayur-sayur..
kacau sebati dan masukkan sedikit garam utk rasa.
dah sebati...masukkan pasta..gaul rata..hingga sayur layu..sebati dgn pasta.
hidang...

sangat mudah....
mari memasak!

6 comments:

atty's said...

SEDAPNYA MAKARONI TU CATZ..

makdara said...

cerita rona roni makaroni tu belum habis lagi ler catz. cerita tu setiap hari khamis, kul 9.00 malam.

anne said...

lama tak buat makaroni versi melayu ni:-) kalau letak grated cheese kat atas pastu bakar kejap pun delicious!!

p/s- i pon suka tengok Rona Roni...rasanya belum habis lagi...ke i pun dah miss...

CatlinaFly said...

oh patutlah nmpk lain sket dari yg sy buat..catz letak sos pasta ghupenyer..eh khamis ni last episode kan rona roni tuh?

Mimi said...

Catz! Nak no henfon.. hilang aa.. org tuka henfon hrtu lupa nak back up no2 member.. SMS me ya!

kikin_78 said...

lama sudaaah x masak makaroni goreng....nnt leh ler masak...hehehe