Thursday, January 29, 2009

Gunung Merapi

Salah satu tarikan Jogja ialah Gunung Merapi., the most active volcano in the world..balik dr borobudur, sajalah nak ke sini..nak tgk dr dekat. Terletak di daerah Kaliurang...pak wibowo sanggup hantar ke sana tanpa extra charge..

perjalanan ke Merapi...dari jauh dah nampak kan...


kali terakhir meletus pada tahun 2006..ingat tak?.Pak wibowo kata 2 org mati masa tuh. Masa tu org2 yg duduk di kaki gunung ni ramai yg tak nak pindah pdhal gunung dah dijangka meletus..

catz at Merapi..kat belakang tu menara pandang..dan suasana di iringi lagu yg sgt kuat dr pembesar suara..tak tau lagu apa..tapi sedap jugaklah..

nampak tak?..puncak merapi tu?..masih aktif

kenangan di Merapi..

4 comments:

kamitaken a.k.a Lutfi Lokman said...

wah.. lama tak singgah.. kat catz kita dah slim nampak skang nih.. kuat betol eksersais.. hehehe

masakan tetap menyelerakan..

en_me said...

memang 'merapi' akak catz teww.. ehehe

CATZ said...

hi kamitaken,

belumj kurus lagi...jgn terpedaya ok..hahhaha

CATZ said...

en_me,

thanks kerana sudi singgah di blog ini ..
hhahaa..bukan merapi... tapi berapi lah en me..hahahah..ke ke ke..