Thursday, January 8, 2009

Megi goreng

Megi goreng..bukan dr dapur mamak..tapi dari dapur catz


hikhikhik...

mlm ni..mulot gatal nak makan megi goreng..ni gara2 minggu lepas pi 'ngeteh' dgn pinkebaya kat kedai mamaks..
tetiba teringat megi goreng.. (p/s: roy...knp order megi?..tuh kat rumah pun bleh masak..huhuhu)..
dan today setelah mengharung jem semasa balik..(1 jam 45 minit oke..not a joke yea!)..
singgah supermarket...beli megi..sawi (yg ala2 tak berapa sawi..heran pegi 2 supermarket carik sawi..yg ado ala2 layu di tasik madu je ghopanya...pasrah...beli je la..seikat lima posen)..

so...rendam megi dlm air panas...dua-tiga menet..toskan..
tumbuk bawang putih barang 3-4 ulas...hiris sikit bwng besar (kuning).
tumis bwg putih, campai bawang besar, kacau2..masukan sesudu cili giling...tumis2 sat..buh sos tiram sikit, masukakn sawi (hiris sawi tuh..jgn masuk satu pokok cam tuh je..karang ada yg tercekik batang sawi)..
pastuh gaul..kacau2..tambah sket rencah megi tuh (sikitttt aja oke..)..gaul2...buh air sikit..
masukkan megi tadik....kacau..pecahkan telur...kacauuu...kacauuuu..kacauuu..sampai telur dan megi sebati dan masak...angkat...
hiris timun..buh sos sikit (ni utk membangkitkan suasana seperti sepinggan megi goreng di kedai mamak ye...)..
ngapppp..

huhuhuhu..
mak mertua sapa tah lalu..tak perasan..
feeling-feeling mcm mkn di kedai mamak..
pastuh aku buat nescafe O kurang manis...slurppp.

tata...

ZZZzzz...

2 comments:

neezareef said...

catz
resepi megi goreng sama ngn niza punye
mmg sedap kan..fwahhhhh

kikin_78 said...

waaaaaaaaah...megi goreng yg mmg shedap nampaknya dlm pic ini...