Monday, June 16, 2008

Blueberry muffin on Sunday


Hemm.. on sunday..i prepared breakfast in very early morning ( i mean sunday lah..pukul 6.30 tu kira sgt early lah...).uhuhu..
Then..at 11 a.m , lunch already prepared on the dining table. So..wut to do next?..i already
cleaned the house on Saturday...baju dah cuci, pokok dah siram. So...pi dapur and selongkar the kitchen.

Ahahhh...eh..eh..eh..cantik2nya muffin cup nih...nih bila aku beli ni (kalau dah pi kedai bakery, mmg tak sedar diri,tah hapa2 aku beli)..
dah lama tak baking etc...andddd..ohhh..nak wat muffin...
(adakah aku nak sgt makan muffin itu?..the answer is NO!).
thenn...ahhh..ye..jom muffin...



syyyyhh....duk dendiammm..

after 22 minutes..jom intaiii...ahhhh...yeeeeyeye..baunya pun sedappppp.

Dapat 12 biji muffin. Sesuai utk minum petang. Sangat yummy..aahhhh..sedap gila lah masa panas-panas baru ekluar oven. Baunya semerbak satu apt Catz.Catz makan 0.5 biji sahaja. Rasa nak makan lagi..tapiii.. tak leh makan..huwaaaa.....diet..diet...hihihi..

saja letak dlm pelbagai jenis cup..ehm...cute.Ni kalau jual satu RM3.50 kot??

RM3.50 x 12 = RM42.00 ..lalallalalallaalalala..

9 biji bawa ke ofis. untung office mate aku kan..hikhiks...

10 comments:

syukur said...

haaa ni kenaper tukar ddiet balik dari ikan + sayur ke benda benda bakery yang banyak minyak ni???

NORA SAKURA said...

ehemss..
buat 12 biji..ko makan 0.5 biji..
bawak opis 9 bijik,ehems..yang 2.5 bijik lagi tuh...sapa ek yang makan?..toyol ker nyah???

NORA SAKURA said...

ehemss..
buat 12 biji..ko makan 0.5 biji..
bawak opis 9 bijik,ehems..yang 2.5 bijik lagi tuh...sapa ek yang makan?..toyol ker nyah???

Catz said...

hi doc syukur,

saya ni ada penyakit. jadi bukan salah sayalah buat muffin tuh. disebabkan oleh penyakit saya tu la.
saya kalau tak masak, saya stress. Tak kiralah, makan atau tak, saya tetap nak masak..apatah lagi kalau teringin makan..kul 2-3 pagi pun saya akan masak..ehmmm..ada tak doc apa2 ubat ut penyakt suka masak saya ni?
err..saya cuma makan 0.5 biji muffin je..aci tak..hhhehehhe

Catz said...

hi noreh jones..

yg 2.5 biji tuh..memang toyol yg makan...yg pastinya bukan masuk dlm pewut aku tauuu...tapi kan..muffin ni mmg sedap gila meletops lahhh...uhuhu.

PurPle said...

recipe pls... eh silap (bilanya aku nak masak sendiri muffin ni)... the already made one pls...

Catz said...

ok purp...nanti aku masak utk korang yer..

syukur said...

yang masak tu bagus aktiviti .. hantar ler the other 2.5 tu kat kengkawan merasa..

Catz said...

hehhehehe..dah antar dahhhh..hikhik..

~H @ N i ~ said...

catz camne nk wat muffin blueberry tu camno nk buat? hani wat muffin last sunday xmenjadi la..huwaaa