Sunday, June 8, 2008

Kerang rebus

Craving for kerang ..againnn....so catz rebus kerang and buat sos pencicah..sedapp lah juga.

saucejom makan...

8 comments:

Shah said...

Kenapa masa kita rebus kerang rupa kerang tu amat tak menyelerakan, tapi masa dia rebus nampak sedap hingga nak menjilat skrin PC?

NORA SAKURA said...

apa resepi sambal tuh?
makannnnnnn jer..moookkk...mOkkkk..gemOkkkk..kekekeekekekekek

Faris said...

Hhmmmm...suka juga kerang rebus...best with xtrahot sambal belacan :-)

Catz said...

hi doc shah,

hehehe...extreme nya sampai nak jilat PC..aiyooo...kalau beli kerang, meh pos ke mari..akan ku rebuskan dan kemudian akan ku courier kan semula kepada mu..hihiihi.Tapi lately tah kenapa, catz tgh gila kerang..hiks.

Catz said...

noreh jones,

resepi sambal sama dgn pencicah sotong ring tuh...
gemuk??..makan kerang gemok ke???
taklahhh...aku makan cuma 2 kilo je..hahhahaha

Catz said...

hi abg faris...
suka kerang??..nowww i'm in love lah with kerang..wakakakkaka...now tgh gila kerang..dont know why..tapi hari2 rasa nak makan kerang rebus/bakar with that sambal...
ehmm...ooo..ada ek org makan kerang rebus with xtrahot sambal belacan...sure sedapppp..meletopss.

Faris said...

Memang suka kerang. Kerang ngan remis je. Yg lain (kepah, etc) tak minat...

Err...kalau suka makan kerang, jaga2 sikit, sebab kerang banyak simpan coli kat dalam dia (yg bacteria tu lahhh!! ;-) nanti sakit perut maa..

-AF-

Catz said...

hi abg faris..

yer..kalau masak kerang kena betul2 masak, takut kena hepatitis A ke apa tah..yer..itu e-coli kan?? bakteris yg terdpt dlm makanan laut...
jom kita berkerang..nyumnyum..