Monday, September 7, 2009

sweet apple with peanut butter puff..

keh keh keh..
nama tak bleh blah ko...oramputeh gitu..
semalam kepenatan balik dr Bangi..
smpai rumah tertidur..
pukul 5.30, masak simple je utk buka puasa.
Mee goreng dan puff ni...


utk buat puff ni..bahan-bahan ringkas je.

2 biji apple hijau -buang tengah dan kulitnya. hiris dadu kecil
butter
serbuk kayu manis (ni aku takde..aku guna kayu manis yg aku pecah-pecahkan..untuk bau dan rasa..heheheeee...)
peanut butter
gula kasar.
roti prata segera brand 'kawan'

memula..apple tuh buang kulit. belah, buang tghnya dan hiris dadu kecil.
panaskan kuali buh sket butter.masukkan apple.
masukkan serbuk kayu manis ..kacau,
Masukkan gula..bagi dia berkaramel ..apaa oramputehnya ckp tu...caramelized ek??
then masukkann peanut butter. gaul sebati, hingga jadi pekat.
amik roti prata segera (yg plain) jenama 'kawan'.
hiris ikut suka nak besar dan bentuk macamana.
panaskan oven ...
buh inti tadi atas prata tu. kemaskan...sapu telur kuning.
bakar..suhu 160-180 darjah. 15-18 minit.
siap...!

9 comments:

~Sasha Farina~ said...

uwaaa.. kejamnyer. LOL... sedap ler catz.

CATZ said...

shasha,

sedap berkrim,,lemak..berkolesterol tinggi serta menyumbat jantung..hahhahha

kikin_78 said...

wah, mcm tengok rancangan kat AFC la catz...hehehe

ramadhan said...

kiah, aku nih cater kat kau je senang

CATZ said...

kikin,
rancangan apa kat AFC tuh?..
ooh..rancangan baru tu kan..
"mari memasak bersama cik kiah"..
eh..dah tayang ek...
iskk..malu..malu..
hahahhaha

CATZ said...

ramadhan,
ko nak cater apa?..
laksa utk wedding ko ek..
hihihi...
mak ko maska lagi sedap la...
cik kiah ni masak main2 je..

nuruli33ah said...

kak catz, jom bukak pose same2..hehe
pose2 ni dtg jengok blog anda yg penoh dgn hidangan mmg menduge iman =p

CATZ said...

nurul,

jom....
call akak boleh..
aku hilang no tepon ko..tepon akak masuk mesin basuh..

SiMpleSmArtErMe said...

Macam2 boleh buat ngan roti prata segera brand 'kawan'nih ehh..

Aper kata ko jdi duta roti prata jer lah Catz....Hehe..