Wednesday, March 5, 2008

Pantun pilihanraya..

trit..trit..trit!!!

Pergi sungai mandi-mandi
kak uni tak ngundi ...?
khehehhehe

sms sent by emak...

sejak bila emak aku pandai pantun-pantun ni? Mak aku ni juara pantun ke masa muda-muda dulu?..moskell..

trutttt!!
aku: mak ngundi kat mana?
trittt!!
emak: sekolah keb XX, kak uni?
tritt!!
aku: sekolah keb YY..
truuttt!!
emak: balik tak?
tritt!!
aku: ehm...hihihi..tak tau lagii..
truttt!!
emak: nak jadi apa ni tak mo ngundi?
trittt!!
aku:hehhehe

tah le..belum buat keputusan..

Malam tadi kan ..org2 BN dtg ke klinik (dah kaedahnya bilik gerakan derang atas klinik ni ha..derang sewa kat kami)..so dtg le Datuk XX, datuk XX..encik XX dan para pengiring...berdiri-diri di deretan bangunan..berckp2 dgn bakal pengundi..edar2 flyers etc..mereka segerombolan terus jek nak salam2..tanya-tanya kabo...perkenal calon..datuk apatah parlimennya calon..Datuk Sulaiman apa tah...
kami senyum-senyum jek...basa basi...tak reti nak cakap apa..

tapi kan..

(tapikan..sebenarnya aku nak ckp ni ha...dah pendam lama niiiii.... sebelum datuk-datuk, encik-encik sekelian, sebelum nak salam-salam tanya kabo dan kempen suh kami undi parti encik..boleh tak u ols ni jelaskan sewa bilik gerakan u ols nih.....dah dekat setahun encik2 dan datuk2 sekalian tak bayar sewa)..haaaa....mati lah...mak laserrrr niii.. PANASSS!!
ni nak buat ketupat sket lah...parti komponen ni duk sewa lama dah..nak bayar sewa liat nak mampos..bila tanya ..jawapannya..kami bayar..kami bayar..org atas-atas belum bagi duit...yo lah tuhhhhhhh...kdg bayar sewa tah 8 bulan sekali..bukan mahal u olsss....kat pekan kecik cam ni bukan bleh sewa mahal ponn...RM200.00 je sebulan..kaedahnya parti ni takde duit ke..?...imposible!!!!!!
sekali kena laser karang....hemmm (KALAU LE AKU LEH SOUND CAM TU MLM TADIKKK....kannnnn...)

Ni pantun utk derang ni..

Hati dah bengkek makin berbulu,
kempen-kempen jugek, duit sewa tu bayor dulu..

2 comments:

adrea said...

esok jadik gi san franc...membe kita sorang tu pun join..pastu kita pi cuci mata kat kedai perabot bleh tak?

Apa!!!!???? tak bayar sewa?? dasat....baru berdepan ngan RM200 kalau RM20,000???? RM20 juta .. ish..ish..kadang2 yang belah bawah tu buat hal...mungkin bos nyer udah beri bajet ..pesal tak dilaser ajer???kalau tak leh laser..guna ler mesigan ker..meriam ker...

Catz said...

jadikkk....
tu le pasal..aku hengat kan...'org atas-atas' dah bagi..tapi dah disonglap..maybe oleh 'org tengah' etc..