Wednesday, March 26, 2008

Travelling 100 km/day

Recently, i stay at my house di Bdr XXXXXXG tu...so i have to drive about plus minus 100km/day..pi balik..
(I miss my apartment lol)...
So travel 100km/day, i experience lot of things..
1. Berlumba aka racing..hahhaha...
2.Jumpa drebar lori gila yg suka himpit kereta (mentang2 dia besar)
3.Bas kilang yg suka himpit2 jugak...gila(biasanya kerl..)
4.Jumpa jentolak yg jln amattt lambat...dan kami kena beratur belakang dia ala2 nak
beli tiket wayang ke???Jln bengkang bengkuk, double line semedang
5.Jumpa kereta yg sukaaa follow dekat2..cam nak cium kereta kita..tapi bila dah over take jln slow depan kita ...(psycho ke??)
6.Tadi aku jumpa kete yg duk asyik-asyik nak potong aku (ala2 nak berlumba dgn aku.).bila aku potong dia kat traffic light dia mcm tak puas hati..beriya2 nak potong aku lagik..dan dia mcm
puas hati dpt duk depan kete aku....ape ke he..? mcm le kat depan kete aku ada hadiah..ada ke???
7.Kat traffic light selau jumpa one perdana tuh...di drive oleh seorg anak muda...asyik2 toleh at kereta aku..bila dia ada chance duk sebelah kete aku kat traffic light simpang ke putrajaya tu..toleh2 and ytekan2 minyak mcm nak ajak race..sorilah brader...kalau menang dpt RM13.53 juta aku nak le...ni hapa pun tak de..koserrrlah kan....
8.Jumpa kereta lembu...aku masuk keje 8.30, so dlm keadaan kritikal pukul 8.24 perpuluhan 45 saat, aku atas jalan lagik.and chekgu memandu ni saja taw suh anak didik dia duk atas jln time2 ni..tak ke azab tuuu.
9.jumpa lembu melintas beramai-ramai..so kena benti dulu tgk derang melintas
10.roadblock by polis/JPJ
kdg lambat disebabkan oleh nyawww ni..dia suka main2 bawah kereta...tgk tu..duk main cak-cak bwh ford escape tuh...aku duk jerit..."karanggg u ols penyek jadi lempeng karang...syohh...syohhhh!!!!!!" lagi derang main kejar2 bawah kereta..
kucing tu bukan kucing aiii....tu kucing jalanan yg suka tumpang tidur bwh kete ai....hummm..
nyaris je penyek pagi tadi masa duk reverse..ayohhh...kang ada chop i ni serial killer kucing...matikla..



6 comments:

Saira said...

I pun tak suka kete lembu tu la.. selalu jerk menyebabkan kete jadi ketapi.. dah la i pun sipi2 jer hari2.. Pasai cucuk2 tu, I rasa I pun dah suka wat gitu.. bukan pe.. I'm LATE you know.. yang kete depan tu bawak cam bercinta tu ape ke he' nye??? Hehehe..

DBI said...

ader nampak orang korek korek idung masa drive tak????...ahaks

CATZ said...

Saira,

aku sellau je duk jln belakang kete lembu..baik pi keje atau balik keje...azabbkannn....
and biasa gak duk belakang kete yg amat banget..rupanya duk ckp kat tepon...saboooo je..

CATZ said...

DBI,
hi...welcome to my blog...
ha..ada gak..baru je tadi masa benti kat traffic light ada org duk korek idung..hahhaha..
yg biasa jumpa org pakai bedak..pakai lipstik..(sapa tu...aii kanh???hahhahha)..
p/s: camana ganu?

Faris said...

Ada lagi satu jenis. Dia ni kan, bawa slow2, bila kita nak overtake, dia laju, pastu kan, kita tekan minyak lagi nak overtake juga, dia pun tekan minyak tak mau bagi kita overtake (kiasu la nih), pastu kan kita floor the minyak pedal, overtake juga, pastu kan...just after kita penat overtake dia kan,.............dia belok............:-(

CATZ said...

heheheh..rajin u nak layan org macam ni..tapi i mmg pernah jumpa org mcm ni..kat highway plak tuh...macam psyco kan...tah apa kepuasan dia dapat tah kan....tapi on the road mmg byk org gila...be carefull.