Saturday, March 15, 2008

Sekitar Taiping dan Kuala Sepetang..dan tinggalan sejarah

Sekitar Taiping..



Bandar TaipingTaiping di waktu malam


Sejarah di Taiping..

Cat berkesempatan ke beberapa tinggalan sejarah di Taiping danjuga ke kuala Sepetang..

Kota Ngah Ibrahim


Makam Dato' Sagor

Pekan Kuala Sepetang, perkampungan Nelayan yg kebanyakkan penghuni adalah kaum Cina


4 comments:

Beruang Madu said...

Cat.. bestnya dapat cuti kat tempat macam nih tapi kan Taiping ada sejarah hitam dalam hidup aku yg jadi dendam sampai sekarang... suka nak pegi tapi takkan berulang sejarah hitam tu.. cantikkan Taiping?? tempat sejarah memang aku suka walau aku penakut hantu

Beruang Madu said...

Sepetang di pinggir bukit... anak dagang sebatang kara.. sepetang di pinggir bukit anak dangang di perantauan.... terkenang adik bukan, bukannya sedikit nasi terhidang tidak tertelan.... Sudirman lerrr!!!

Catz said...

comment 1:

mmg best lah brother bear,
syok wooo..walau ku ke sini kerana asignment keje, tapi ala2 bercuti...aku suka sgt, new experience..and can ejoy the scenery, enjoy the food...walla...
wah..apa peristiwa hitam mu di Taiping ituh...dont worry, i guess no hantu...hihihihi

Catz said...

amboi.berpantun bagai..alamak..apa nak balas neh..ayooo..tak reti.sat nak kena pikiaq noo..tgh jemmm otak nihh...ops..ni lagu sudirman ek...hihihi..besttt..pandai ko..