Tuesday, March 4, 2008

Sayalah calon YB..

Perang poster pilihanraya 2008 (PRU12)

Ops...dah now duk isu pilihanraya..i pun nak jadik calon..hihiihih...joking jek...
Now isu panas..pilihanraya..masing-masing sibuk berkempen lah..kempen utk parti..kempen calon..perkenalkan calon...pancing undi dan sebagainya yg bersangkut paut dgn pilihanraya..

So lunch time tadi, catz lunch at Bangi Chicken House..with Adrea...so kami duk le sambang-sembang pasal kempen pilihanraya dan saling memberi pendapat kutuk betapa lah kempen tersebut membazir..gantung poster secara melampau..dan Adrea kata ada poster yg akan membahayakan terutamanya penunggang motosikal di simpang jalan etc..betulllah tuh...(semalam kan...catz dah langgar poster2 yg telah berterabur atas jln coz talinya putus..ampunnn..ampun ya parti XX..dah poster parti u ols byk sgt..sampai putus..).. Andrea was in Australia during the Australia's election campaign..and she said she never saw the election poster etc....betui lah tu..kat negara2 lain..yg maju terutamanya..kempen guna media..TV etc..walau sekecil mana pun parti akan diberi peluang equally muncul di TV..

So kami pun makan..i had this..


chicken chop with black pepper sauce


and Adrea had this:


1/4 chicken with mushroom sauce and side dishes

The food was..ala..so-so je...tak sedap..u can see the black pepper sauce ku yg tak sedap iteww..fail lah..but i had to eat..for the sake that i pay for it..tha sauce..euwwww.....k..before this i went here rite, and i tot the food will have better quality..but...frustrated lah aku...i think they should learn properly how to make the tasty black pepper sauce..plus..they turned OFF the air-cond..(jimat budget kee)..so makan dlm kepanasan..hati pun panas.ni last le aku makan sini...dan suasana pilihanraya pun panas..and we ols duk le cerita-cerita pasal calon..

Tiba2..jeng..jeng..jeng....muncul sekumpulan org..parti PAS, enter the premise...dlm hati aku kan..eh..macam kenal..oo..tgk name tag besor dia..oo..calon kwsn sini le kot..mana taknya..dah muka dia duk hari2 terpampang kat poster..(baru je cerita2 pasal deraang..dah muncul..cam depa ni dgr jek kami duk diskas2 pasal derang..terusss sampaii..)

diarang dtg ke meja aku:

calon: Assalammualaikum

aku: wsalam

calon: nak kenalkan diri..saya Dr shafie..calon DUN bangi

aku:..ooo (senyum)

calon: menghulurkan risalah parti dan profil calon itu..awak mengundi di mana?

adrea: kelantan

calon: u mengundi di mana?

aku: johor

calon:oo..(senyum2...hulur risalah dan say thanks..)

kami: jemput makan

calon:( mengangguk dan senyum)

then calon menuju ke kaunter dgn pengiring-pengiringnya...then bual2 dgn owner kedai kot..then derang keluar dan pegi ek premis lain pula..(sopannya calon ni) Lupa plak aku nak tanya..ceramah takde ke..(opss..aku nak gak pi ceramah..saja2..suka2..bukan selalu..hihiih..)..


Calon dan para pengiringnya..berkempen

Semalam pun kan..org-org BN dtg klinik..terkezut..derang dtg introduce diri dgn para pengiring..nak berkenalanlah tu..and supaya para pengundi kenal muka calon..kempen-kempen sikit..pancing-pancing sket..dah..nama pun pilihan raya....gigihlah berkempen gamaknyaaa..

2 comments:

Unknown said...

Salam..
Pertamanya saya mohon maaf atas rasa tidak puas hati Catz pada sos black pepper kami. Begitu juga dengan rasa tidak selesa (panas) semasa makan di BCH. Insya-Allah kami akan cuba perbaiki lagi kualiti makanan, servis dan keselesaan BCH.

Kalau tidak keberatan, dapatlah kiranya Catz beritahu kami apa yang tidak kena pada sos black pepper kami. Sos BP sebenarnya adalah sos yang paling digemari di BCH berbanding Mushroom chicken dan BBQ.

CATZ said...

Salam..
terima kasih kerana sudi singgah di blog saya.. :)

sebenarnya entry ini bukan kali pertama saya makan di Bangi Chicken House. Ini adalah kali kedua.
ini entry pertama saya ttg BCH.

http://catzscafe.blogspot.com/2008/01/lunch-at-chicken-house.html

Tahniah kerana berjaya membuka restoran yang cantik dgn konsep menu ayam.Sangat menarik.
Saya suka dgn konsep, food dan free wifi(dr kaca mata pelanggan)...masa pertama kali dtg mmg saya sgt enjoy the food dan saya pun order hidangan dgn sos black pepper juga. Kawan-kawan saya juga enjoy the foods.

thats why saya datang utk kali kedua dan recommend pd kawan-kawan lain.

Tapi pd kali kedua tu saya kecewa dgn sos black pepper tersebut kerana teksturnya bergentel-gentel,pekat dan tidak smooth dan rasanya juga tawar (boleh bandingkan gambar entry ini dgn entry pertama saya makan di BCH).
Kawan saya juga merasanya dan dia pun berpendapat sama seperti saya.
Saya pasti pihak tuan mempunyai secret recipe sos tersebut dan semestinya menggunakan bahan yg sama seperti selalu sebab tu pelanggan juga paling suka sos black pepper BCH. Mungkin pada hari tersebut saja sos itu jadi begitu, perhaps (sgt berbeza dgn pertama kali saya makan di BCH).

Saya meminta maaf sekiranya entry ini menyinggung pihak tuan. Saya cuma manusia biasa dan beri review dari kaca mata saya sebagai pelanggan.

Saya sukakan konsep restoran ini, menarik, cantik dan kreatif. Semoga ramai lagi pengusaha restoran seperti ini dari kalangan bumiputera akan muncul dan saya doakan semoga tuan berjaya.Dan bagi saya, pihak tuan amat peka dgn kehendak semasa dgn menyediakan persekitaran yg selesa, agak cozy dan ada wifi.semoga berjaya.

catz miow-miow.