Thursday, June 4, 2009

insaf..??

semalam..setengah hari berada di Hospital. Makcik SITI masuk ICU, tetiba collapse. Berkesempatan masuk tgk makcik yg terlantar di atas katil wad ICU. Doc kata, jantung ok, paru2 ok, buah pinggang ok, cuma GULA terlalu tinggi dalam darah. Makcik tak tau yg dia ada kencing manis.
Abah, nenek dan sedara mara dtg dari Johor..kami berkampung di rumah pak usu di Kajang Utama selepas balik dr hospital.

Aku insaf..
muka nenek mendung..yelah..3 bulan lepas, kami baru kehilangan pakcik K yg tiba-tiba collapse sebab masalah jantung.
oh..
berbual-bual dgn pak usu aku semalam di koridor depan wad..

pak usu: kita kena jaga kesihatan ...
aku: ye..kan...kena check selalu
pak usu: haaa..ye..kolestrol level tuh..kena tgk..eh ko ni (sambil jeling badan aku) mesti kolesterol tinggi ni..
aku: oi..ko nak ckp aku gemuk la ye sebenornya kan??
pak usu: ke ke ke ke..(mengilai2 ketawa)
sabo je kan..

ok..ok..aku dah insaf dah..ye ..ye...
tapi ptg semalam, aku bawa abah makan sate Kajang, di BANDAR KAJANG..
hiihihihi..
aku pulak yang makan lebih-labih..
eh..tadi bukan aku dah insaf ke?
Dan ku kirim sedikit buah tangan utk mommy..
Abah bertolak balik lepas isyak..
Alhamdulilah selamat sampai.

sate kajang, di KAJANG

ok..mulai hari ini, eh saat ini...kena jaga2 dgn apa yg masuk dlm mulut...
aku dah insaf ni.

25 comments:

neezareef said...

insaf sblm mkn je
npk mkn insaf lg
bila dh mkn x insaf dah

myself said...

makan kat restoren HJ samuri ke, atau kedai2 yang belah belakang tu...

NenekPenne said...

takut nanti insaf sebab tak dapat makan jer.....

atty's said...

aku pun baru je makan satay

Linda Abdullah said...

Ehh Catz. insaf betol ke yang yok nie? ke.kee

Makan jer apa yang disukai tapi asalkan kesihatan terjaga sekali.. mesti cikgu gym Catz gembira dengar perkataan insaf nie..ha.haa

makcik rokiah said...

tengok gmbr cam x insaf jek..keke
peace V

kucingorengemok said...

sbb tu aku cuba utk lupa diri sabtu-ahad je... weekday bukan main baik jaga makan, hehe. ye catz... kami org little libya. berjirankah kita? keh keh. kecik sgt dunia ni :)

SiMpleSmArtErMe said...

Catz.. Jom masuk Shape run..!!

kucingorengemok said...

aku lagi: kau dah kena tag, cek kat blog kucing oren gemok ye ;)

..blindart.. said...

org gemuk tak semestinya kolesterol tinggi. kadang2 org yg selim melim, lg tnggi kolesterol dia. so makanla quaker oat, cam iklan kat tv tuh.... =p

makdaracute said...

memang kena jaga makan pun sebenarnya...tapi, memang susah nak control...anyway, moga makcik siti cepat sembuh hendaknya..

Beruang Madu said...

takper catz.. ko makan jer tapi senam kena buat... tu jer teori mudahnya... dah lah kita kerja tak macam orang zaman dulu yg menyangkul lagi lah senang kena...

Sikit pasal kencing manis yer... semua penyakit pakej biasanya bermula ngan kencing manis, jantunglah buah pingganglah semuanya begitu... sebab itu kencing manislah yg meracun organ2 lain tu...

CATZ said...

neeza,
tuhlah..aku harap aku sentiasa insap lepas ni..

CATZ said...

myself,

saya makan kat samuri...mmg suka sate samuri.. :)

CATZ said...

nenekpenne,
hehhehehe..tuhlah..harap aku insap betul2..

CATZ said...

atty,
kat samuri ke?..my pebret tuh..

CATZ said...

Linda,
cikgu gym aku mmg suka senyum lebar now ni sebab nampak muka aku hari2 kat gym..hehehee....
tuh lah..aku harap aku tak yang yok lah...

CATZ said...

hi makcik Rokiah,
welcome to my blog..
happy reading ya..
:)

CATZ said...

kucingorengemuk,

kita berjiran keww??
hikssss...hihiihihihii
weh..tulah..aku ni kengkonon nak jaga makan..
tapi isk..
nak le jugok ikut jejak langkah kucing oren ..makan pisang belah 5..hehhe...

CATZ said...

simple,
shape run?
apa tuh...
menarik tuh..
info please..

CATZ said...

kog,
tag?
aaa...tag apa tuh..
ni yg aku takut nih..
hehheheh.
nanti ada masa aku buat ye..

CATZ said...

blindart,

yup betul..kadang kurus pun kolesterol tinggi..
yg gemuk ni lagi le..
aaa..takuts nih..
ok..aku nak makan quaker oat hari2..
hehehhehe

CATZ said...

makdara,
tulah..lagi2 makanan kita..makanan melayu..yg masak lemak, yg goreng2 tu lah sedapss..
hehhehe...
makcik siti masih di ICU. moga dia cepat sembuh.

CATZ said...

Beruang Madu,

tulah..makan2 jugak kan..tapi kena bersenam le kan..
dan makan kena pilih..
hemm..tuhlah..kencing manis ni bahaya,
isk..minta2 di jauhkan..
aku insaf dah ni..

SiMpleSmArtErMe said...

info kat sini:
www.shape.com
Shape Night Run 2009..
Cepat tempat limited...CEPATTTTTTT...