Monday, April 14, 2008

Fillet ikan with vege

Fillet ikan with vege

Sabtu mlm ahad, catz masak ikan..fillet ikan with vege...

Simple je...

Bahan-bahan:

Sekeping fillet ikan dori
brokoli
carot
butter bwg putih
lemon
garam
serbuk lada putih

Cara-cara:

Lumurkan garam, jus lemon dan sedikit serbuk lada putih pada fillet ikan dan biar 10 minit.
Rebus brokoli dan carot , angkat dan asingkan.
Letak sedikit butter atas kuali leper, dan masukkan ikan. Terbalikkan bila ikan dah tukar kaler jadi agak coklat. Biar hingga masak. Proses ni dlm 7-8 minit je..angkat.
Tambah sedikit butter ke dlm kuali masak ikan tadi, tumiskan bwng putih sebentar.
Perahkan jus lemon dan masukkan sayur tadi.kacau 1-2 minit. angkat.
Bolehlah susun ikan dan sayur atas pinggan...bersama perahan lemon.
Ngapp...


8 comments:

Shah said...

So simple but nampak amat menyelerakan sampai terpaksa gi cari menda nak mengunyah sekarang ni...

Beruang Madu said...

Wahhh... ini sudah makanan teralu sihat... bagus untuk kesihatan sangat sangat... makan ikan dapat mengelakkan sakit jantung tau

NORA SAKURA said...

perghhh...
berjuta2x butter??

moookkkk....mOOkkkkk....gemOOokkk..

hihihihi

noreh jones sakura

Catz said...

shah...u kan chef kan ada chef kat umah tuh...suh dia masak..hehhee

Catz said...

abg bear..dlm peti ais byk lagik fillet ikan tu..nanti catz reka resepi lain pulak...tunggu..ececcece.

Catz said...

weh noreh jongos...opss..noreh jones..aku pakai unsalted butter lah..and butter tuh buh sket jek..if xmo guna butter guna le olive oil...
ko pun moookkk...moookk....
pi tokyo nanti jgn lupa fridge magnet aku ye mek..satu lagi..henbeg..hehheh

Anonymous said...

sudah lah lu...
fridge magnet ari tuh dah laku???
tak balik modal guaaa!!

noreh jones sakura

Catz said...

sat lagik kedai aku bukak cam ayam goreng kfc lakunya...mek..seploh yer..seploh biji magnet..