Friday, March 13, 2009

dari dapur cik kiah....karipap

last week, sembang-sembang dgn rose..ersembang pasal karipap. Dah lama gila aku tak buat kuih. Malas. Tapi duk sembang-sembang aku tiba-tiba rasa nak buat..excited sgt.
Terus kupas ubi kentang, buat inti. Campur dgn sardin.

inti kentang sardin

uli tepung, lenyek tepung..buh inti..kelim...goreng. dapat banyak, dalam 23 biji. Besar-besar. Tak sampai satu kilo pun..around 1/2 kilo je kot tepung..agak-agak. Tapi buh inti banyak, so gemuk-gemuk. makan 2 bijik dah kenyang. Upacara buat karipap ni aku buat depan TV dalam bilik..ke..ke..ke. depan TV, sebelah komputer. hiks.
Tangan duk kelim karipap, mata kat TV...hihiihi.

Ni le rupa karipap aku , tak semenggah je rupa. Tapi rasa ok..aku mmg suka hangus-hangus sikit.

13 comments:

neezareef said...

macik kiahhhhhhhhhhhh oiiiii

ngape menggoda nihhh

:D

atty's said...

tak sememggah apa cik kiah ooi..
tersgt ler semenggah dah tu..look very nyammie..hhhhuuhuh..

di saat ujan..aku kelaparan..tau..tgk karipap

~H @ N i ~ said...

mak aii sodap nye.. mintak ckit..keh3

Saira said...

kak.. bg resepi buat karipap ngan sardin ni.. adik mungkin nak try.. Lagi satu, adik rasa la kan.. lagu hello david cook lagi sedap la kak oi.. lionel richi version ni bosan la kak..

kikin_78 said...

dear catz...pls share cara2 nak wat kulit karipap bley??? intinya no problemo kin bley buat...tapi kulitnya ado masalah sket...plssss...tq so much!!!

bozzobattousai said...

cik kiah...mintak karipap sengget....

Catz said...

neezaref..
ala..karipap tak semenggah je..ko tergoda keww...hahaha

Catz said...

atty..
dekat tepi jalan dekat apartment aku tuh banyak org jual karipap..heheheh...beli jgn tak beliii!!

Catz said...

Hani.
jgnkan sikit...banyak akak bagi..hahaha..mai laaaa dtg rumahh

Catz said...

saira..
i will put the resepi..later ye..mmg le..lembab je dia nyanyi..tapi versi david cook kejap sgt..

Catz said...

kikin..
i'll put the resepi nanti yaaa..

Catz said...

bozzo..
singgit cukup ke...?..ayang ko lagik nak makan...at least belilah 3 hengget..hiksss

makdaracute said...

rajinnya catz memasak ya.....