Monday, March 30, 2009

Fun above the clouds (part 2)..klik...klik

percubaan mengambil gambar diri sendiri yg sgt berjaya..sejukkkkkkk..

aku ni kan...apa aku nak tulis merepek ni...apa tah yg aku fun-fun kat genting ni...
aku tak pegi pun outdoor theme park..ke ke ke.. (ada org gelakkan aku)..ye laa..ye laa..
aku penakut..aku tak naiklah benda2 yg melibatkan ketinggian..kelajuan ni...takut jantung aku tercabut...so aku just jln2 kat indoor...jln kat taman..kehkehkeh..bunyiknya mcm very de skema..ye la..ye la...mak penakut...

so..apa ke benda aku buatkan...klik..klik...makan..klik..klik..ais krim...kehkehkeh..

rumah hantu ni...tak masuk pun..aku takut hantu yg lari bila nampak aku..kehkehkeh..very de alasan...sebenornya..ha-ha..tak koser mak nak masuk...bayar masuk utk jerit2..which tah2 aku tertumbuk hantu tu ke...haaa....tuh tak mo masuk...

eh..berckp pasal rumah hantu ni..aku teringat masa sekolah dulu..tingkatan 4 kot...ada open day..yg parents dtg amik penyata segala tuhkan...ada sorang cikgu ni, nama dia Nazarudin kot kalau tak salah. Dia ni cikgu lukisan, kira art-art gitu. Dia buat bisnes rumah hantu.Nak masuk bayar seringgit ke 50 sen. Aku lupa lah..kan masa tuh kira mcm hari kantin ke apatah kan, so semua kelas kena buat jualan,. Kelas aku jual jambu, jual air, ala..skrip jualan tuh macam samaaaa aja kan.heh heh. So cikgu tu memang kretip tau. Dia amik dua kelas kot, bukak tengah-tengah, buat rumah hantu. Dia buat dgn student2 kelas dia dan few student yg mmg berbakat jadi hantu la.
Aku teringat muka sorang hantu dia..ke ke ke..dari jauh org kalau tgk dia mmg dah gelak sebab dia ni muka naturally kelako..nama dia apa ek...satttt...(nama kakak dia salmah, satu hostel gak)..nama dia...Tah..Sarimah kot...aku punn tak tau lah camno cikgu ni boleh lantik dia jadi hantu, sebab sapa2 tgk muka dia sure gelak punya.
Oh..dia duduk Seri Medan batu pahat sana. oh dia teror lukisan, sbb tuh dia baik dgn cikgu tu.
So cerita pasal rumah hantu ni..bisnes tuh..pagi oke la...tapi menjelang tengahri, hantu2 tu semua geram. Sebab nya..ramai je yg dah tau hantu tu sapa kan...so ada lah geng2 yg pakat masuk banyak kali, pakat2 masuk dan kenakan hantu tu pulak. (EH..rumah hantu ni seram tau...aku masuk oke...hehhee....mmg menjadiklah..kretip cikgu tu). Depa masuk banyak kali, pi cubit hantu, pi usik2 hantu tuh, tarik tudung hantu tu (eh...hantu pakai tudung oke..) dan ada yg saja kenakan hantu tu..pi tarik costume hantu tuh...so hantu pun jadik marah, and naik hantu (eh..double hantu la kan?)
so..hantu2 tu bengang laaa.....ada hantu yg mogok tak nak bertugas...so terpaksa lah cikgu tuh carik org ganti dia..ke ke ke...(aku sekolah perempuan, so hantu semua pompuan la...kena usik pun nangis hantunya..)
tulah kisah rumah hantu di sekolah saya.

aku nak naik ni..tapi rasanya yg naik cam budak2 je...aku pernah naik kuda nih kat Lotte world kat seoul duluk...hehhehhe..very de kanak-kanak..so mak pose je lah dgn kuda2 plastik nih..

wahh...kat mana aku nihhhhhhh....paris...???

apalah entry merapek niiii????????????????????????????????'

aku dah tak reti nak tulis apa..nampak beno aku ni lemah dlm karangan, walau dulu BM aku dpt A..terasa beku laa otak aku malam-malam ni...oo..aku teringat lah dulu..time cikgu karangan BM masuk je..aku n geng pakat2 pi surau..sebab skrip cikgu ni..." saya bagi tajuk...u ols buat..."..tapi kitarang pi nyorok kat surau...kan roy...ko ingat tak??..cikgu Habibah yg pakai tuudng labuh tu??..aku, ko, layot, turtle pi jalan-jalan ke surau time karangan...heh heh...(ni cerita masa form 3)...mmg patut lah aku tak reti mengarang ni walau masa form 5 BM aku agak cemerlang...hikhik..takyah le baca entry aku ni..takde faedah..
kehkehkeh..

7 comments:

Anak Jawa said...

ha'aahhhh laaa
dah lama tak dtg sini

tp dtg sini pun tetap ler jln2 jer sbb gayat nk naik benda2 tinggi. bolehhh???? hehehehe

attyfir said...

catz..ko kol le aku kalo free..tp jgn esok tau..esok aku ade nuffang premier..fast&furios

cepat ar catz..nak nyendool nie

DrSam said...

Sri Medan kat batu Pahat tu rumah mertua kita :)

Masa gi Seoul selain Lotte World, ada pergi Everland tak?

CATZ said...

Anak Jawa..
yer..tetappp nak jalan2 je..hahahaha...takpe..janji fun..

CATZ said...

atty..ko tgk wayang preeeee ke..
nak ikutttttttttttttttt

CATZ said...

Dr Sam..
oh...mertua di seri medan ke?
dulu masa sekolah ramaiii sgt kwn2 satu asrama org seri medan..
tak pegi everland...hehhee..u pegi ek? seronok?
hemm..saya pi theme park kat lotte world tuh je yg main2..kena paksa..
hehehe..kat genting ni tidak langsung...

Wahidah said...

wah pi genting tk ajak...