Monday, May 12, 2008

Come Dine with me part 3

Jom makan..

Come dine with me part 3..

yehaaa..makan-makan again..!..
Ho..actually, at the 1st..the plan is different..we will have 'cooking class' on saturday...(chewaahhh)..
so remember my entry before..that i made chocolate cake for little cute Damia...so after hand over the cake to them..i rushed to supermarket (againnn....????#%$%$%^$)..to buy some item which I really need for the cooking class..

andd..it was 11.30 am already... i promised with Saira to meet at my apt at 11.00..errr...
and after call her (suara dia sgt macam org sakit..lerrr..tak baik lagi demam..ciannn)..
oklah..we meet at 12.30 pm ya...

so i drive like F1 driver (kalau masuk F1 race sure dpt last place punya..)...
then..krong-kreng..prong.prang....prepare everything for cooking...anddd... i dont even have time to vacum the floor and rooms...errr.... anddd..suddenly..
saira call, she said " why not we cook extra and invite my house mate to join us for makan-makan?"
I said ok...well..the more the merrier.. meriah-meriah gitu...so Baby and Paris will join us..
And...cam lipas kudung lah capai vacum cleaner..kemas rumah...huwaaa..huwaaa...er..malu lah kalau umah bersepah cam tongkang pecah kan ( ni akibat baking work mlm tu dan juga nota2 study lecture yg terabur..hihih..) ..dah ler derang tu 1st time nak dtg kan..hehehhe..
Coz 1st i tot..i will kemas everything after makan..fuh..betui2 cam rancangan TV 'come dine with me' tuh...


and Saira arrived earlier than her house mate...to help me with cooking thingy... so..sudahnya..kelas masak-masak, main pondok-pondok tuh cancell je lah...and as she is not fully recover yet..i ask her to rest..and she 'berhibernasi' atas sofa...dgn selimut....kesian.
So dah kelam kabut sgt..so just prepare simple dessert and Nasi ayam served with simple soup, sambal, and salads...and managed to prepare some Tempura as appetizer...ok le tuh kan...Baby and Paris arrived at 2.00 pm. Thanks to them for bring me kickcapoo and u too saira..thanks for the drinks ya..and for the help in preparing the food etc.. Thanks saira for this..





Best sangat, makan-makan..minum-minum..borak-borak... and Paris really interested in interior design..decoration so we talked a lot on In terior , decor etc...hoo..she loves style Moroco...shocking pink gitu..she has brilliant idea how to make my apt 'hidup' and also ada good feng shui...hem..good jugaklah coz as my apt now still not fully decorated yet, i'll take her idea...mix and match gitu...best kan....hem..nice lah house mate saira ni...and i hope they will join me on next makan-makan session..BBQ ke etc..

Err..rasa klakar kejap when ....
Saira said.." eh..have u read my blog?..the latest update.."
me: u blog on wut? aku belum baca..
saira: pasal pokok cili
me: kenapa?
saira: aku beli pokok cili..letak dalam bilik..now suka pokok..saja nak bela pokok..hihih
me: wuttt????.ekekekkekkeke.(nak tergolek aku ketawa)..ko bela pokok cili dlm bilik? Ya ampunnn...mak tak pernah dgr lagi nyahh org tanam cili dalam bilik tidur.....kira ko kongsi bilik dgn pokok cili?? bleh idup ke pokok tu...kena ada cahaya matahari kan??
saira: ok..idup..ok apa...
me: hikhikhik.....ko kalau nak wat sambal bpleh le tumbuk terus sambal dalam bilik..ekekkeke
saira: %^&^*^&*&*&^&*^&^&*..kalau nak tau rupa pokok cili aku..baca blog aku..
me: yer..aku tak sabar tgk pokok cili ko..

Baby and Paris balik awal..and leave me and Saira...so Saira lepak at my plave till 7.00 pm...
thanks fren..u all made my day...i'm happy.
Oh ya..lupa nak mention..Saira sponsored 70% of the food..ni konon2 mula-mula ala2 kelas masak..anak murid bawa bahan mentah ke rumah cikgu nya..hihiihi..
lupa kejap nervous aku..

2 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

takleh tengok lelama, tak leh... membunuh diet ku yg baru jer bermula semula semalam... tidak tidak

CATZ said...

ko baru mula semalam?.aku lama dah mula...hahahha...ada rupa cam org diet ke??.takde kan...ekekkeke..patutlah diet aku x menjadi...ekekkeke