Saturday, May 31, 2008

Mee goreng daging

Mee goreng ni catz masak malam Jumaat lalu. Mee goreng biasa je tapi catz panggil mee goreng daging coz bahan utama dia daging dan mee. Bahan lain ialah udang, cili kering, daun sup dan daun bawang, sos tiram,kicap manis, bawang putih. Tumis bawang putih (tumbuk) dan masukan cili kering, sos tiram, kicap manis. Tambah secawan air.Masukan daging yg dihiris nipis kacau hingga daging masak. Masukkan udang, kacau sebentar dan masukkan daun bawang, daun sup dan mee. Gaul rata.

Jemput makan semua..

8 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

haiiii..simple bebenor resepinya... cemana aku nak wat rujukan nih??

Anonymous said...

dagingtu xyah rebus dulu ya?

lembut x? i mean empuk x kalau masuk terus dalam mee tu?

CATZ said...

abg bear nanti kalau aku rajin aku bubuh letak resepi yg proper..aku ingatkan mee goreng simple cam ni semua org tau buat..tuh pakai letak menu champs-champs aku ni (champaks2)..heheh

CATZ said...

hi sayayanglapar,

welcome to my blog....
yer..daging tuh hiris nipis je..tak payah rebus pun....mmg lembut..
cuma masa tumis tuh goreng lama sket dgn sambal rencah mee tu..bubuh air sket..bagi masa utk daging ni masak sepenuhnya..

catz miow

Penang - Used Item said...

hi Roha ni azizan from penang kalau masih ingat. I bawak you pi makan sany char koay teow belakang USM... eh I cadangkan you buat bukulah... macam amy beh tu... sure gempaq.... tak pun restaurant..sure I datang....

CATZ said...

hi azizan..ingat..ingat..
u apa khabar? welcome to my blog..

yer..konon2 bercita2 utk buat buku hhehe..saya ada sumbangkan byk resepi utk sebuah buku terbitan persatuan saya tahun lepas..utk raise dana utk majlis kanser nasional (MAKNA), so kami terbitkan buku dan jual..dan beri pada MAKNA.
saya masih ada beberapa copy kalau u nak...i boleh pos kan..murah je..RM10.00 utk satu buku..sambil derma dpt ilmu..:)

restoran..lama lagi lah kot..ada juga cita-cita...hiks..

thanks for visiting my blog..

catz

Penang - Used Item said...

boleh post? Nanti I maybank2U.. Detail detail boleh email? Ini My email. izan_ali@yahoo.com

CATZ said...

bolehh...nnati saya e-mail kan..