Thursday, July 23, 2009

air katira

air katira

Dah lama aku tak minum air katira...air warna hijau ni. Asal air katira? entah. tak sure. cuma ianya adalah femes di pasar Ramadhan di sekitar Johor time bulan puasa. Aku pernah baca forum di mana ahli2 forum membahaskan rupa, warna dan rasa sebenar air katira ni. Ada yang ckp warna putih, ada yang ckp hijau. Siap diskas resepi air ni. Tapi mcm komplikated beno bahannya. Tapi yang aku pernah minum memang hijau. cam kat atas tuh. sedap tau. warna pulak hijau kesukaaan aku (eh..tetiba ngaku aku suka kaler hijau). Bulan puasa next month...haaaaa....ramai le yg akan nampak air ni. Tetiba aku ter-promote pulak.


Ni jiran aku bagi. Jiran aku orang batu Pahat. Untungnyaaa aku kan. Dapat jiran baik hati. Moga bertambah rezeki jiran aku tu. wah..banyaknya stok air katira dlm peti ais aku....wahh gitu.

25 comments:

umie said...

salam..
memang betul air ni byk kat johor sb suami umie org batu pahat..tp dai kata x pernah minum..hahah

NenekPenne said...

mcm mabuk jer air tu..

Wahidah said...

one of item yg wajib beli time pasar ramadhan..huhuhuh

linahilmin said...

rasa air katira ni macam mn catz? selalu dengar org citer...

kucingorengemok said...

hihihi, baik jiran awak :)

ramadhan said...

sedap sedap

neezareef said...

air katira mmg ijao catz..klu aku buat pn kaler ijao la..yg btl2 diorg bubuh biji selaseh ke ape namanye..

neezareef said...

bln dpn start la byk air ijao kt pasar ramadhan kang..hihi

makdaracute said...

mmg bulan posa air katira sgt femes di bazzar ramadhan kat umah makdara tu.. wajib beli gak tp idok ler tiap2 hari kan.... hehehe

en_me said...

ahaha, koyo ngono iso dadi menantu jirann sebelah yg baik ati tewww..

~Sasha Farina~ said...

femes kan kat johor? :) saya kureng gemar lah pulak.. ntah kenapa?

CATZ said...

umie..
org johor sure tauuu...hehhehe..
try le minum..sedap hokey..

CATZ said...

nenek penne,
tak mabuk le..ni air minuman biasa..
mcm air bandung...
sedap tauu...

CATZ said...

wahidah,
kat KL pun ada kann?
tgk warna pun menyelerakann..kannsss

CATZ said...

linahilmin,

air ni rasa mcm air bandung sket..cuma yg ni dia pakai perasa pisang..then ada biji selasih..dan dibubuh apa tah..saya lupa namanya.
tapi sedap..ala2 air bandung versi hijau..

CATZ said...

kucing goreng gemuk (ha-ha..saja nyakat,

memang baikkkkk sgt jiran aku tuh...
tulahh..lain kali...aku harap jiran aku akan hantar macam2 lagi le lepas ni...durian..rambotan, chicken chop,
lamb chop, nasi arab litle libya, mee bandung, ayam tandoori SW (eh..Hameediah ek?) dan pelbagai lagi makanan...awww..
besssttt nya jiran aku tuhh....

CATZ said...

ramadhan,

apa yg sodap tuuuu.....
hahaha

CATZ said...

neezaref,
kannn..mmg hijau kan..ada pulak yg ckp putih..
weh..ko buat?
hahhhhh..bak resepiii....
buat le..tayang kat blogg...
resepi flisss

CATZ said...

makdara,
kalori tinggi tuh nak makan hari2..hehheee..
sesekali minum mmg sedap...mengenyangkan pun iye..
:)

CATZ said...

en me..

aku ora due anak pulak arek didadikan menantu wong sebelah..
eh..kue paham ke?..ke aku yg dak paham..hahahhaha..apo2lah kan..
ke ke ke

CATZ said...

shasha,
minum sejuk2 sedap..
mcm air bandung...ada selasih dlmnya..
best tauwww....

blogresipi said...

Sangat cantek kaler air tuh.. hijau menawan gitew... bunge kat tepi tuh pon cantek gak... hehhe

CATZ said...

hi blogresepi..

warna hijau mmg menawan...sedap je nak minum kan...

ZeRa OsHiN said...

sangat sedap kot...
dulu tym skola,kalo bln pose,slalu gle bli air ni...kalo dlm semgu x minum cm agk plik rs nye...
skang rndu plak...xprnh jmpe kt KL...
kt mne nk cr ek?

Ahmad said...

Salam.
Ingin rasa air Khatira?
Sila layari blog kami
http://onefirstcup.blogspot.com
untuk maklumat lanjut.
First Cup
First Taste. First Love