Monday, July 20, 2009

Senja itu..

klik-klik senja di Waterfront, Kuching, 17 Julai 2009.


senja 1

Terlanjur Cinta (Rossa dan Pasha)

Waktu bergulir lambat merantai langkah perjalanan kita
Berjuta cerita terukir dalam menjadi sebuah dilema
Mengertikah engkau perasaanku tak terhapuskan

Malam menangis tetes embum basahi mata hatiku
Mencoba bertahan diatas puing-puing
Cinta yang telah rapuh
Apa yang ku genggam tak untuk aku lepaskan

Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah ku berikan seluruh hatiku
Tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku

Aku pun tak mengerti yang terjadi
Apa salah dan kurang ku padamu
Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Karna sekali cinta aku tetap cinta

Mencoba bertahan diatas puing-puing
Cinta yang telah rapuh
Apa yang ku genggam tak mudah untuk aku lepaskan


senja 2

senja 3



waterfront Kuching

Kalau takde makanan, bukan blog aku namanya tu. Hiks. Dalam flight aku terbaca tentang laksa Sarawak di Waterfront Restaurant Hilton dlm magazine. Berkesempatan menikmatinya.

Laksa Sarawak , Waterfront Restaurant, Hilton Kuching


Salah satu jenis laksa yang Catz sgt suka, especially bila berkunjung ke Sarawak. Harus makan yg ori yeh.
Laksa Sarawak merupakan makanan yang terkenal di Sarawak, dish not to be missed ya.
Bau kuahnya ..puhh...gabungan serai, daun pandan, kulit udang, santan, lengkuas, rempah 5, dan lain-lain rempah ratus menjadikan kuahnya manis, pedas, masam sikit dgn perahan limau kasturi. Di hidang dengan sambal yang dibuat dgn gabungan belacan, jus asam jawa, cili kering.
Cara hidang, bubuh mihun, tauge, udang, tuang kuah. Hias dgn cili merah, hirisan limau kasturi, daun ketumbar...
bila nak makan, perah limau kasturi tu...puhhh...sedaps.


eh...baru aku ingat. Paste laksa Sarawak yang aku beli kat Miri bulan 3 hari tu masih elok terletak dlm peti ais. Bila nak buat ek..???

8 comments:

attyfir said...

sedapnya laksa sarawak ituh ..

@xiM said...

ok ngan dah pukul satu tengahari
aku nak pi linch laksa sarawak lat laksa shacks..
jom!!

anne said...

yes i agree, laksa sarawak mmg best.

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

simple lagi suka mee kolok thn laksa sarawak

ramadhan said...

betui betui

i went there and ate laksa for every breakfast

sumpah sedaap
but my mama cant take it
ajajjaja

Wahidah said...

jom pi dinner..:)

CAHAYA said...

sedapnya laksa. lama tak makan. dush2.

suka la lagu terlanjur cinta tu.

SYUKS said...

i tertanya dari dulu apa maksud bergulir dan puing puing dalam lagu Rossa tu...he he he??