Friday, July 31, 2009

I am jailed in my own house...

ini adalah live entry...


sekarang ini...
aku berada dalam rumah...
gelap.
sebab?
tak de letrik u ols.
dari petang tadi..
aaaa.....
so i packed my things...ehm..
takpelah..terpaksa lah akupi Bangi, pi tidur kat apartment lah kot..apo nak buek. walau pun sgt malas oke nak bergerak.
so dah buh barang dlm kereta..
aku pun...masuk gear reverse..

teett..teet!
aku tekan remote pagar.
tak bergerak pagar aku.
teeettt!!!! teetttt!!!! (oke..aku exegarate je..remote aku takde bunyik tet-teeett tuh pun...)
still tak gerak. Berkali-kali. sampai aku kuar dari kete semula.
apa pasal ek?
aaaaaaa....?? aaaa??? adekah???
oh...pagar oto ni menggunakan letrik ek rupanya???
so no letrik...no pagar lah??? asbestossss sungguh la!!!!
mamfos...mamfos... (read: alamak..alamak..)

so amik phone..call papa..
aaaa...takde prepaid???? and...beteri henpon dah nazakk..
time ni lah kan nak jadikkkk!!!!
apa nak buat...apa nak buat...apa nak buat....????
aaaaaaaaa....aaaaaa....

aku ON laptop...masuk internet.. dah le connection internet guna berukbeng ni mcm toott!!
Beli prepaid guna mebenk 2you. ok..call papa...which is tak membantu pun. he's busy with patients...
aaaa..aku tension..aku tension..
aku call TNB...
katanya: "pencawang di Sungai Apple mengalami kerosakan...kami sdg fix the problem"
aaaa....aaaaaa?..substation rosak....aaaaaa...aaaaa??
abeh..camno cik kiah nak kuar rumah ni.,.
panas...
hari semakin gelap...
and..oh....
esok pagi2...i got flight to catch up....takkan pagi2 buta pukul 4 pagi aku kena panjat pagar???
woo...camna ni?...aku kena prektis panjat pagar dulu ke sekarang ni??
and...menggawatkan keadaan pula....aku belum PACKING! damn!
both the kamera belum charge.
henpon beteri dah nazak!
mask belum beli.
megi belum beli.
NOW dah gelap. lilin pun aku tak tau kat mana.

IF pagar ni regenya RM4.90, aku rasa aku dah call 999 (BOMBA) dtg potong je pagar ni.

and now..i'm stuck here..merepek kat blog ni sebab aku stress!!
mcm dalam movie siot.
oh beteri lappy ni pun dah nak abess..
aaaa...!!

Damn!!!

ini kisah benar ok..!
aku mmg tengah nangis ni. now dah pukul 9.00 mlm.

sekian. aku stress.


aku harap org TNB sedang bekerja keras ketika ini.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

updet:
aku dah terkeluar dari jail.
tq T and B, muah-muah..
just came back from my shopping (read: beli megi dan mask)... i need to sleep...
tata..

have a nice weekend u ols.

22 comments:

Sasha Farina said...

kesiannya... takutnya.. sabar sabar sayang ...

ramadhan said...

wah wah kelaka sungguh tp simpati

al-qamar said...

aduiyaiii... satu pengalaman yg tak best! sabo la ek... harap2 sempat le nak kejo flight pagi esok.

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

alahii..cianner..wht to do..kalau panat pon ok..CATZ..
at least dapat masuk.. ahhh..wat vodo jer panjattt...

Syahr-El said...

ada tempat nama sungai apple? serious?

rasanya pagar letrik ada suis emergency kan kalau letrik takde kan?

CATZ said...

shasha,
thanks for ur concern..

:).
i'm ok now..
:)

CATZ said...

ramadhan..
tak klako ok...
aiyoooo....
tensi tau dok...
huhuhu

CATZ said...

al qamar,
i'm ok now..
thanks...
:)

CATZ said...

simple..
dah ok dah..hihihi..
takyah panjat....hiks....

CATZ said...

kal el,

actually sungai manggis...hehhehe..saja nak bagi dramatik sket,,,hhhehehhe..
hiks...
tah le..saya tak tau langsung pasal emergency suis..nak kena tgk sat nantik..takut berlaku lagikkk...

kojah said...

kak, travel sorg2 ke?hal keje ke saje jalan2?jealousss kak...hihihi

Hajah Zainab bt Abdullah said...

jika tak der letrik, pagar itu boleh dibuka dgn suis emergency..betul kata Kal El tu! catz kena ambik tau ler...supaya lain kali senang.
kesian catz!!

en_me said...

ahaha.. kalo dulu 'Lambat Lambat Naik'.. sekang, 'Tunggu Nanti Buat'.. ghitewww

attyfir said...

wakakkaka..catz..mcm2 ko nie..hehehe..happy weekend..

Saira said...

hahaha catz.. nice entry! mcm dlm movie siot! kekeke...

CATZ said...

kojah,
kita pun jeles gak awak jalan-jalan...

CATZ said...

cikgu zainab@mama,

saya akan check pasal emergency suis tuh..
hehhehhee....ni tak pernah amik tau..padan muka catzzzz..
nangissss..

CATZ said...

en_me,
sesungguhnya kerje bertangguh itu tak bagus.now baru tau..
huhuhuhu

CATZ said...

atty,
tuhlah..aku bleh wat show..

'macam-macam catz'.

hahahhaha

CATZ said...

Mas..
mmg mcm dalam movie....
kannnn.....
hahahhaah

Unknown said...

hehehe, kelakar la, part yang kesian cuma masa tgh nangis tu jer..hehee...syukur tak de pepe kan..:)

salemy82 said...

Salam niaga..

Berkongsi info melalui blog adalah satu daripada cabang perniagaan di internet. Kredibiliti anda akan bertambah jika anda menggunakan alamat sendiri (www.catzscafe.ws) berbanding alamat menumpang (www.catzscafe.blogspot.com).

Tambahan, dengan menyewa domain name + web hosting dengan Global Domains International untuk hanya RM35/bulan.. anda mampu untuk berkongsi info seperti sekarang dan menjana pendapatan lumayan bersama GDI.. emm.. ;)

Salemy Amat Shah
http://website.ws/salemy82

P/s : Contoh blog saya yang kini bukan lagi menumpang : www.salemy.ws