Friday, July 17, 2009

Pucuk ubi masak lemak tempoyak

Pucuk ubi masak lemak tempoyak

Semalam aku pi pasar malam. Tujuannya nak beli nasi ambeng. Malas nak masak sebab nak berkemas dan packing. Berhabuk dah aku rasa lantai. Pijak dah tak sedap.
Nak keluar dari pasar malam, tetiba nampak sorang makcik jual sayur-sayur kampung. Aku nampak pucuk ubi. wuhh..best ni kalau masak lemak...lama gila dah tak makan. Tetiba otak aku terus berimaginasi..."catzzzzzz...masak lemak tempoyak catzzzzz........sedap catz.... masakkk catzz". Padahal tangan dah penuh dgn food.
Ha-ha.
Beli pucuk ubi satu ikat. RM 0.50.
so...memasak jugoklah sudahnya. Nak habiskan belen-belen tempoyak.
Aku campur dengan udang kering.
hiks.
jemput makan.

3 comments:

nasazfrog... said...

uhhh gileee sodap... nak masak la balik ni kang...

CATZ said...

hi nasafrog,

memang sedap... 3 pinggan catz makan..hhhehehe...
nasa pun suka masak...?
sesekali makan masakan kampung besss kan..

nurul izzan said...

nk mintk izin utk share gmbr ni ye.. trime kasih =)
btw~ lauk ni mmg sedap!!!