Thursday, July 31, 2008

Persiapan kenduri part 1

Persiapan kenduri part 1


ayamsss..


Malam sebelum kenduri...aku, Noreh Jones dan adik lelaki ada task yg menyebabkan kami tidur pukul 2 pagi. So lepas makan sup (hehehhe..padahal baru makan mee bandung tadik..burok lantaknyaa)...ni sup mak masak utk org rewang la..aku makan gak sup tuh ngn noreh jones and adik lelaki aku kat bangsal. Pastuh kami duk buat persiapan utk goreng ayam utk kenduri. Hemm..mula-mula abah tumbuk halia+bawang putih dan kunyit serta sedikit garam. Gaul pada ayam..dua besen besar oke.

Campur ayam dgn halia+bwng+kunyit+garam

adik kecik (hahha.ni adik bongsu aku) sedang busy mensebatikan ayam dan bahan tumbuk tadi.

gorenggg..gorenggg...goreng ayammmmmsss

adik aku tgh berangan (jgn harap le dpt tidur sebelum siap oke)

Catz cat ni tgh curik tulang..membuta..hamboiiiii. (sebenarnya abah kata dia demam..so aku plan nak bagi dia panadol campur susu).lepas aku berkata2 nak bagi dia panadol dia bangun, agaknya dia takot ubat...hahaa..pura2 dah sihat la tuuu...kekhekekkeheh. Tu belum aku tunjuk jarum injek..kalau aku tunjuk jarum sure dia lari dari rumah..hahaaaaa

pukul 2 lebih...ZZZZzzzzzzz

5 comments:

Bangla Tambak Johor said...

mek..

motif ko tukang amik gambor jer tapi tak buat kerjaaaaaaa?

haaaaaaaaaaaaaa.

noreh jones sakura

Bangla Tambak Johor said...

nyahhh...

aku meroyan nak makan mee bandung tuh lagi laaaaaaa!!!!!!!........

teringat ingatttt!!!.......

CATZ said...

oit..tolong sket ek...aku tolong apa...ko jek yg nolong tgk jek..

mee bandung situ memang sedepsss..aku ngn mak selalu lepak situh..

@xiM said...

eeee tomey jek kucing tuh mengerekot!!

CATZ said...

yer axim..kuceng itu sedang curik tulang....huhhu..tidor...dia demam le..