Saturday, August 29, 2009

karrr-rrassss???

semalam kan..
aku pi kelas masakan.
puh..dasat tau..
yang mengajar ialah artis.
artis tersohor pun ado.
caya tak?..siti nurhaliza ajar kita masak.
selain tu..Fahrin Ahmad pun mengajar masak jugak.
kelas koooo...
siti nurhaliza ajar aku masak gulai tempoyak ikan patin KUMAHU (motip letak nama lagu kat resepi dia??)
Fahrin pulak masak mee kung fu dan kacang pool Johor.
oh ya...ahkak sheila rusli pun adaaaa..
dia hari-hari ada.
semalam ajar masak nasi bunga kantan.
artis lain pun ada gak...
hohoho.....

.
.
.
.
.
.
.
.
ala..belajar free..sambil meniarap depan TV kannsss...
bulan Ramadhan ni rancangan memasak dr pagi sampai tengahri bersambung-sambung.
Not on AFC .
Tapi RTM1, RTM2 and TV3.
rancangan bersambung-sambung bertindih-tindih.
ketuk-ketuk ramadhan, uli-uli, ucip-icip, istimewa ramadhan, selera selebriti dan banyak lagi.
aku lupa dah.
Kalau nak tengok gelagat artis tuh masak...pandai masak ke tak,..biasa masuk ke tak..hehhe.boleh agak le sapa biasa masak dan sapa tak pernah masak. hheehe...
kalau nama bahan pun tak kenal, heee...paham-paham je lah..
tapi tak kisah la..yg penting content rancangan tu berfaedah dan kdg kelako..
bunga lawang pun disebut bunga cengkih gitu.hiiheeeee

siti nurhaliza nampak teror masak la...
sure selalu masuk dapur kann...
semalam dia tunjuk masak ikan patin tempyak...woo..pebret aku...
woo..lawanya baju dan tudung dia..tapi yg penting dia tak kekok memasak. so aku enjoy le tgk..
then tetamu undangan dia, Rubiah Suparman masak tempoyak pucuk ubi.
mak oi.....sedapnya aku tgk. Dah le tengahari...di pulan puasa yg hening ni..
dan sambil masak-masak derang sembang-sembang pasal masakan, asal usul masakan.
and Siti ni nampak banyak tauuu pasal masakan, bahan-bahan bagai. Nampak yg dia buat homework lah utk menghoskan rancangan ni.,..
Untungggggg dato K....


Tapi...

lepas rancangan tu ada satu lagi rancaangan masak. hos adalah seorg artis suam-suam kuku.
artis tak masak. yang masak 3 tetamu jemputan.
ada 3 segmen.
segmen ke - 3 adalah segmen di mana dia pergi ke kampung utk tunjukkan kpd penonton cara buat kuih tradisional.

artis: sekarang, saya akan bawa penonton melihat resepi istimewa ke -3 kita.
artis: kak senahhh- kak senahhh....kita nak masak apa ni??
kak senah : kuih karas
artis: karrrr??
kak senah: karas
artis: karrr-rasssssss. (dgn slang Carrrrrr..rasssss)
oh..tak pernah dengar ni..tak taulah kalau dah siap ni tgk rupanya saya kenal ke tak kuih
ni..he-he-he (ketawa keh-kehkeh..)

hahhaha--siot je..
jadik hos bukan ke kena study dulu apa yg nak di masak oleh tetamu jemputan???
veryyyy derrr....

14 comments:

DrSam said...

nasib tak terbelit lidah artis tu ye menyebut kuih tu :)

Anak Jawa said...

rasanya mcm ada tertgk ler rancangan kuih KARAS tuu. pengacaranya pelakon yg ala2 tak berapa terkenal

mcm hampeh jer nama kuih tradisional pun tak tau!!!!

Honey A. Fuad.... said...

owh saye pun tau rancangan masak tu!!! saye pun dok gak dpn tv melangak tgk resepi satu persatu kt tv.. hohoho...x patut dilupakn kuih tradisoinal kita ni!!! sbb sye suka sgt kuih tradisional...

=)

CAHAYA said...

pandai eh Siti masak? Wah teringin gulai tempoyak. Tapi takut tak termakan plak. Aduhai. Selera bulan Ramadhan ni, sabar je la.

SiMpleSmArtErMe said...

ai pon taw kuih karas..

HOST ici icip tuh adik my fren la..last magi gi umah dia 10 yrs back.masa th dia sekolah lagi..

cepAT SUunguh masa berlalu

kikin_78 said...

rancangan masak memasak tu kin ada tgk tp yg ct hoskan tu blom tgk lg, bil eks? yg hosnya x tau menda tu bininya johan raja lawak ozlyn waty, mmg very derrrr...ark ark ark

Linda Abdullah said...

Ehh betol lah Catz, banyak rancangan masakkan.. tu belum cerita buat biskut raya lagi.. rasa nak duduk 1cm depan tv kalau nak masuk tangan dalam tv utk ambil biskut pun bagus jgak..hahahahaa

CATZ said...

DrSam,
hahahha..mestilah tak terbelit..tergeliat je..hahhaha...melayu celup gitewww katanya...

CATZ said...

AJ,
hehhee..ko pun suka tgk rancangan masakan?? aku duk tgk bersambung sambung..best je tgk org masak..
mmg hampeh..tak kisah le kalau tak kenal tak pernah makan ke..tapi dah jadi host, kenalah study dulu..takyah le tunjuk kejahilan depan penonton as if that konon2 dah duk london 20 tahun..hahhahaa.

CATZ said...

Honey A. fuad,

ye kita patut tau pasal kuih tradisional ni..walau tak berapa makan at least kenal le kuih2 tu kan..

CATZ said...

cahaya,
siti nampak tak kekok masak,
mcm biasa masuk dapur..plus dia buat homework lah kot..respect lah..
ala cahaya, nak makan mkn je lah..sesekali kannsss....time tak puasa karang pun buleh makan..
:)

CATZ said...

simple,
host icip2 tuh comel dan chicky..
cute je..ceria giteww..

:)

CATZ said...

kikin,
saya tak ingat timenya..tapi nama rancangan tu, selera selebriti..
siti yg jadi host. dan dia pun masak sekali...cuba check kat lama web rtm..saya tgk tak sengaja..tapi tengahri..kul 12 kot..

CATZ said...

Linda,
catz pening sudah...
banyak sgt rancangan masak..
aduiii...dah le rancangan tu tghari..terseksa jiwa raga mak nihhh..
kalau bleh amik masuk tgn kat tv..lama dah aku buat weii...