Sunday, August 23, 2009

Macam-macam adaaa......



Finally, I stay at home for the whole weekend..
(entry Bandung belum habis..tapi karang-karang le aku sambung...
hari ni aku bertugas part time dgn alam flora di rumah senirik..kehkehkeh.
Mengemas..
setelah smlm gigih mengemas peti ais..pi hypermarket beli food basah dan kering..menyusun barang dlm peti ais. Now sendat dah. cukup utk masak 7 hari lah buka dan sahur. Mcm-mcm ada..pepandai le karang aku plan menu apa..

semalam 1st day buka puasa 2009, aku masak MEE BANDUNG. Nak amik gambar malas pulak. sebab dah banyak kali buh gambar mee bandung dlm blog ni pun.
hari ni nak masak soto mee. kalau malas karang buat sup ayam simple, sambal kicap, celur mee/ bihun..udah..
ayam dah duduk bersemadi dalam sinki tu haaa..

Aku baru habis kemas segala beg-beg aku...kemas segala benda yg duk dlm beg.
Woooo..

mcm2 aku jumpa..yg aku beli masa travel.
AKu ni kdg mmg le..konon2 beli itu ini, smapai rumah aku tak amik pot pun..
so tah mcm2 benda yang aku dah lupa dah pun akan kewujudannya.
sudahnya..aku jumpa..:

1. satu soping beg dr jogja yg dalamnya ada kemeja, t-shirt, set sarung bantal, table runner, se
t alas pinggan dan gelas, 2 helai kain ela corak batik..haa..ni dari jogja tah bulan berapa aku pegi tu kan...so, makanya..ting-ting-ting!!!! aku dah ada kain utk buat baju rayaaaaaaa..yey!!! ha-ha. tapi mana ada lagi kedai jahit nak amik tempahan kan..kan?? rasa nak lempangs diri senirik pulak. Toksah le cerita pasal baju raya..
(masa mengemas tadi rasanya aku mcm ternampak kelibat baju kebaya tahun lepas yg aku belum pakai. Menurut perkiraan aku, kompem dah tak muatttt ..woooooo....sadissssss.....)


2 helai kain ela yg akan jadi bakal baju raya aku?..hahaha..renti kan le cik Kiah oii..tadek sapa dah amik tempahan dah...

2. Jumpa satu paket buah-buahan kering di celah-celah baju dan beg..hahhaa...dan terjumpa satu plastik buah mata kucing yg beli kat bandung hari tuh..tak habis makan kat bilik, aku sumbat je dlm beg aku..lupa nak kuarkan..eh..elok lagi kooo..ptg ni bleh buat buka puasa...kihkihkih
. ..

3. terjumpa beberapa pek paste green dan red curry..dann paste TOMYAM gak..hehhe..sure beli masa pi BKK tah bulan berapa dulu tuh....apolah cik kiah nihh..

4.haa..yang paling banyak aku jumpa ialah T-shirt...hehehe..aku kalau pi mana-mana mmg beli T-shirt...sekali aku susun/gantung..wahh....banyaknyaaa...dan hampir semuanya kaler hitam.


5. terjumpa beberapa pek fridge magnet....

6. jumpa selipar hotel/pen hotel/ botol shampoo hotel yg cute-cute dan lawa...

7.majalah2 yg beli masa kat airport sebab kdg bosan..to kill time..

8.segala brochure...tah hapa2 magazine..flyers

9.biskut / milo 3 in 1 yang tak habis mkn/minum masa pi mana tah..

10. Beberapa handbag yang beli tah kat mana-mana. Takdelah mahal, tapi aku suka. Ada duk dlm shopping bag lagi..hehehe..nak beli ye-ye-O. Tapi dah sampai rumah tah mana-mana aku letak. hari ni aku kemas almari..macam-mcm aku jumpa. sling bag, tote bag, dan mcm-mcm bag.
Handbag besar yg boleh isi budak pun ada. kihkihkih.

11.tah hapa-hapa cenderamata..yg sebenarnya beli punnn idok le berguna pun. pearl bracelet..anting-anting tah kat mana beli pun aku lupa..

12. sampah sarap...hahaha...baru sedor..i am a rubbish collector rupanya..kuikuikui. Resit-resit dan mcm2 sampah.

13.Oh..dlm fridge lagilah dasat..mcm2 aku jumpa..kek lapis dr jakarta, kek lapis dr kuching, ikan masin terubuk dari Miri, ikan bilis dari Tawau, keropok dr Kuantan, sayur solor keladi dr rumah emak, udang kering dari mana tah, coklat dari mana tah, ..dan ayam goreng dari Hong Kong..kehkehkeh...beli kat popeye, HK airport, mkn tak habis sumbat dlm beg...samapi umah sumbat dlm fridge..sampai le sekarang duk ada dlm fridge 3 ketul..kehkehkeh.jauhnya ayam tu berjalan kann..ke ke ke..ya Ampunnnnn...patutlah sendat cik kiah....

macam-macam ada....

hahahha..betui2 aku rasa cam keje alam flora...hiks.

5 comments:

CAHAYA said...

wah, spring cleaning eh today? Bagus2. ;)

Hani Ahmad said...

woo sis manayak nye.. boleh lah derma kat kite 1..hik3

PINATBATE said...

banyak nya harta karun..

en_me said...

ole ole me takdok kerr.. sodeyynyerrr

Sasha Farina said...

manyak harta karun ye catz! LOL