Sunday, August 9, 2009

OOO...sabar ko je ko nak kira?... sabar aku ??

warning: sila baca entry ini dengan bimbingan ibu bapa. 18 SG.

aku hot..
aku hot....
aku dah tak leh tahan ni tadi...
lokasi: berhampiran te5co Ban+ing.
aku menuju ke arah MORIB.
ni kat area Teluk Datuk.
Jalan tiba-tiba jem setelah melepasi te5co ban+ing.
eh...sebab apa ek?..accident or road block.
Jalan adalah 3 lane. nak jadi 2 lane. dan nak jadi 1 lane, sebab ada road block di depan.
aku dari lane kiri sekali, nak susur masuk lane ke-2.
bagi signal.dan masuk sikit2. semua org buat mcm tuh lah sebab main road kat Teluk datuk tuh mmg 2 lane. ada satu van ni aku perasan, tak bagi aku/kereta lain masuk.
ok..tak kisah lah...sebab mmg ada je org perangai mcm tu yg tak nak tolak ansur.

then ada kereta lain dpt masuk, then dia bagi aku masuk sikit2..aku jln sikit2 himpit ke depan...nak masuk lane 2..sikit je lagi andddddd..tiba2 van tadi zuppppp himpit aku. and guess what?? SIDE mirror aku dan side mirror dia dah touched each other. van dia tinggi kan..so side mirror aku bwh side mirror dia..ketat!! takleh gerak. mmg kena lipat. if dia gerak, aku kena. if aku gerak, dia kena. aku nampak org tu mukanya sgt KEREK seolah2 berckp.."nahhh...padan muka...aku berjaya himpit dan tak bagi ko jalan". SO aku turunkan tingkap...nak tarik/lipat side mirror aku supaya dia boleh gerak or aku bleh gerak.
aku tak nak berckp dgn org yg mentaliti tahap jamban ni.
aku heran...puas ke hati dia ek dpt himpit kete aku?? dan apa pointnya nak buat mcm tu???
bukan semua org kena tolak ansur sebab lane mmg akan jadi satu.
aku terkial2 tolak sebab side miror aku mmg touch body kete dia.ketat.
and aku perasan dia turunkan cermin and jerit.
beruk: " HOI....jalan la...." (aku namakan dia beruk sbb dia tak patut jd org).
aku: kejap, saya nak lipat side mirror, takleh gerak, u himpit saya.
(aku perasan, wanita disebelahnya memandang ke arah aku, muka normal..maybe wife dia).
beruk: hoi...jalannnnn la BRADERRRRR.
(ehhhh....nampak tak betapa jambannya otak dia??). sejak bila pulak org yg dipanggil 'brader' adalah bertudung dan mempunyai tetek saiz 3XD??? haaaa.... adakah otak jamban ko telah tersumbat??? and if aku lelaki sekalipun, tak sudi aku jadik brader ko.
aku: macamana saya nak jln. u himpit saya!
beruk: jalan la ke depan!! apaaaa la!! (jerit dgn muka kerek)
aku: eh...mmg lah semua org jln ke depan..tapi u himpit saya..
beruk: u jln lah ikut lane...jgn potong Q.
(eh..lagi sekali aku ckp dia mulut longkang..kan ke semua org kena masuk ke lane kanan..ko pun sama kan nanti..kena ke kanan jugak..semua org kena tolak ansur sebab ia akan jadi 1 lane. in order ko nak ke kanan, org lain pun akan tolak ansur bagi ko masuk kanan kan nanti)
aku: u tak boleh sabar dan tolak ansur ke??
beruk: abih...ko punya sabar je ko kira..aku punya sabar???!!!! (jerit kuat).
(wanita bertudung di sebelahnya muka cuak je...).
aku cepat2 naikkan cermin sebab aku tak nak menurunkan tahap IQ aku berckp dgn org yg bermulot longkang dan otak yg sgt jamban.
dalam hati aku mmg dah menyumpah2...
my blood go upstairs!!!!!!
i can hear..my blood is boiling!
beruk tu puas hati kot dpt potong dan himpit aku ke tepi semula...aku cepat2 kuarkan kamera..amik gamabr kereta dia siap dgn flash lagi..haaaa...watch out!! blogger tegar is on the road!!!

u ols paham tak maksud yg baku sketch ni?..abaikan lukisan buruk ni...

semua org kenalah tolak ansur ye tak. kena bagi jln dan tolak ansur. aku bukannya masuk zuppp cam potong sayur. bagi signal dan pelan2 masuk sikit2. semua org buat mcm tu..dan apa point ko sgt selfish.ko puas hati ke tunjuk EGO ko?? ko puas hati ke tunjuk ko teror. aku dah hampir masuk lane, dan ko rasa menang ke dpt himpit aku? sdgkan...apa salahnya ko bagi jalan pd org tepi? ko dpt award ke? atau itu menambahkan sedikit vitamin dlm otak ko yg mereng tu ke?? dan ko jerit2 kat perempuan, ko rasa bangga ke??? ko rasa menang?? ko tak fikir ke cth apa ko bagi pada anak isteri dlm kereta ko tu??? haaa??? kenapa ko rude sgt???? ko tak malu ke???

pemandu yang tiada budi bahasa.


kalau aku nak adukan kat LPKP mmg aku dah buat. Tapi aku ada peri kemanusiaan. entah2 dia je yg menyara anak isteri dia dan dia guna kenderaan itu utk mencari rezeki. aku sabor....aku sabo. karang aku layan sgt, menyusut pulak sel-sel siuman dlm otak aku ni..dah le tinggal berapa gram je tinggal ni...
kalau ikutkan geram...aku baling je dgn apa2 yg ada dlm kete ni. Oh..aku rasa..aku patut simpan batu bata, lesung batu, botol oren or tong gas lah dlm kereta. berguna di kala situasi begini.

haa...org tgh hot mmg makan banyak kan....

see...bila aku sgt hot, entry aku tiba2 jadi 18SG.

12 comments:

Unknown said...

Geram pulak bila baca! Komplen jek catz. Menyampah tau dgn road bully gini..Dgn pompuan kemain lagi..Cuba kalo ngan laki..tak adanya dia mau..

Komplen tu bukan apa..kasik pengajaran..Hormat sikit kat pemandu lain..Orang lain bayar cukai jalan jugak..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Catz,
Geram mama baca entri ni!! Nasib catz sabar orangnya...Alhamdullilah. Tak usah dilayan 'beruk' jalanan!

AB said...

la org tu bawak teksi ke? patut pon XD

percayala, org selalu discriminate kate driver pompuam tak betul la hape la. tapi in the end, driver lelaki selalu suka maki hamun cari gado dgn driver perempuan. sebabnya dia tgk perempuan. tu pasal la dia berani. nak2 ade bini kat sebelah, sure kompom nak tunjuk belang.

ayu kes ngan mat rempit kancil dulu pon, dia ade awek kat sebelah. bajet nak tunjuk ko drive bagus ah tu.

report je. biar sedar skit.

LYS said...

ntah2 ngah gado kot laki bini tu... takpasal2 akak yg kene....

report jgn tak report...!

al-qamar said...

sabo, sabo jugak catz. tapi report je... biar padan muka dia, kasik dia pengajaran sket. kalau tak report, byk lagi drebar2 lain (esp pompuan) yg kena maki hamun mcm yg catz kena.

org2 mentel mcm ni memang layak digelar beruk (nak gelar b*?i pun boleh agaknya, hehehe...)

gerammmmmm!!!!!

Unknown said...

huhuhu...membacanya pun membuatkan my blood go uosatairs, CATZ.

faham sangat perasaan tu sebab i pun penah lalui. the best part, i bermotosikal, dalam bakul MEMANG ada sebiji dua &%%&* utk org2 gitu. kehkehkeh

i setuju, orang seperti itu tidak perlu dilayan. bijak! bijak!

noniey said...

melampau nyer.. dia pk dia lelaki, dia boleh cakap apa je kat pempuan.. tensi betul.. orang laki ni selalu pk pempuan tak leh bawak kete.. padahal dorang tu yang bawak cam dajal.. bangang!!!!!!!!!!

NenetPenne (NP) said...

kalau dia ke depan pun, setakat tu jer... jalan memang dah jem..bukan dia boleh lepas pecut berdesup pun... apara itu orang....

Sasha Farina said...

ishkk catz.. sedangkan baca saja dah membuak darah ni mendidih.. !!

CATZ said...

hi all,
thanks for the comment.
rasa nak adu je kat LPKP, tapi tah le..saya tak smapai hati..lagipun malas nak besar2 kan benda ni..
ikut hati mmg geram le...
iskkk....
btw..thanks all..now aku dah sejuk.

Unknown said...

kah kah..besela tengah hot mmg makan pun tetiba extrapluss..tak kan la tengah hot/stress nak nyanyi lagu aspalela berirama..huhu..

MAK TEMAH said...

CATZZZZZZ
MAK SUKE BC NTRY NI...HE..HE
KALAU MAK KAN,,PALING2 KOMAN DAH KENA NGAN KASUT MAK NI,,,,

MAK MMG BENCI BERUK JANTAN CAM TU...
ORG CAM TU PENGECUT SEBENORNYEEE
CR GADUH PUN NGAN POMPUANNNNN
NYAMPAHSSSSS MAK...