Wednesday, January 23, 2008

Cuci-cuci

Semalam tengahari adalah kali pertama ku makan kat rumah baru...hiks....hem..bersih dah rumahku...hiks...rumahku dah siap dicuci sehari sebelum aku datang tu. Aku makan nasi bungkus sorang-sorang atas lantai...makum le now konsep rumahku ialah 'konsep surau"hehehe..lapang gitu..belum ada perabut.Lepas makan aku tertidur atas lantai tanpa bantal..dengan air-cond full blast..huhu..macam ular sawa kekenyangan ek..ekkeke...kiranya selain makan, aku pun dah tidur kat rumah itu..hehe..
Yey..finally aku dah leh check-in ke rumah itu.Pemalaskah aku kerana tidak mencucinya sendiri?..Oh tidak....aku bukan malas. Aku cuma tak rajin je...ekekkeke..aku tidak rajin untuk beriya2 menyental lantai, mengikis sisa simen yg melekat di dinding dan lantai dan sebagainya,,,dah terbang gak le RM200.00 untuk upah mencuci itu..bagi aku mahal le jugek..bye-bye duitku..dan smlm juga aku membayar semua baki upah renovate rumah itu..again..bye-bye duitku..! and contractor tu memang le untung, coz derang hire pompuan indon utk keje-keje cleaning tuh..and derang cuma bayar RM40.00 je utk satu rumah kepada mereka itu. Camana aku tau?..coz ada satu hari tuh aku duk bual-bual dengan contaractor(tokey) itu (contractor ni buat renovation dan deco). Tetiba datang sorang perempuan Indonesia bagi 2 kunci kepada tokey itu.And tokey itu telah bertanya kepadanya." u cuci dua rumah kan?" the indonesian lady said "yes".. and tokey itu telah menghulur duit sebanyak RM80.00 kepada perempuan itu..dan perempuan itu ckp " kalau ada job lagi u panggil sama saya ye"...wow..can u imagine...berapa tokey itu untung saja-saja atas angin..kaum C***** ni memang pandai buat duit kan..so kaedahnya..kalau setiap rumah dia charge RM200.00 so dia untung RM160.00!!! puhh...and aku tetiba tanya kat tokey itu.." erk...ada keje kosong ke?..ekekkek"..tokey itu hanya tersengih2..agaknya dia tgk aku mmg takde tokoh pun nak wat keje-keje cleaning...ehhehehe..makan buleh le..ekekke
erk..ku tiba-tiba nak rasa nak buat bisnes cleaning service le..ekekekke..sesapa nak wat part time let me know yehh....hiks..
Haaa...verangan lagik...
Bercakap pasal cleaning2 ni semalam masa driving balik rumah, kuterdengar iklan kat radio filem apa tuh....CUCI ke...yg Hang Ishak ops..Hans Isac, sawie ops..awie, aflin dan AC Mizal berlakon tuh....haa...best ke ek citer tu...citer tuh di shooting before Hang Ishak dan Era gaduhkan ops..terbergosip pulak...ehm...nak tgk ke ek..?

Balik ptg semalam kusinggah dikedai jual pinggan mangkuk dan kedai hardware..sesi mencuci mata..waa...besar kedai ni...jual macam2 le.terasa mcm kedai pinggan kat langkawi le pulak..ni 1st time aku dtg kedai ni..besar kedai ni..2 lot dua tingkat...macam-macam pinggan/periuk etc ada.Tapi yg kuminat adalah pinggan putih dan cawan putih2 ni..so lenkali nak singgah lagi utk membelinya pulak utk melengkapkan set white yg sedia ada....ni dek kerana terpengaruh dgn pinggan2 yg chef kat program masak2 kat TV tu guna lah ni..huhuuh

No comments: